Sidor

torsdag 4 april 2013

Nu kan man koppla av!!!!!

Yes, vi gjorde det! Föreläsningen gick kanonbra och både jag och min kollega kände att vi hade gjort ett bra jobb. I går kväll och i morse var det annat kan jag säga! Jag vaknade och hade ont i magen, attan vad nervös jag var!
 
 
 
Min kollega berättade att hon kände likadant. Oj då, hur skulle det här gå egentligen? Lika bra att ta tjuren vid hornen och ta tag i våra liv. Efter att en annan av mina kollegor bett mig att andas och åka iväg och "bara göra det"  så drog vi iväg till vår sal. Vi designade om rummet efter våra behov och släppte in åhörarna. Vi pratade i 3,5 tim om hur vi jobbar med "små barns berättande, 2åringars väg in i ett projekt" och hur vi startat upp vårt projekt. Vi fick flera frågor, kul att de gillade oss. Efteråt så åkte jag tillbaka till jobbet och tog emot en massa studiebesökare i 3 tim som gick runt och tittade på våra förskolor.  Nu sitter jag här riktigt riktigt trött men samtidigt väldigt stolt över mig själv. Jag har huvudet fullt av spännande intryck från dagen. Tänker att det kan vara så annorlunda....att spela teater inför en fullsatt sal med 170 personer har jag inga problem med men att sedan ha en föreläsning om ett projekt som jag jobbar med flera dagar i veckan kan bli så oerhört nervigt, det är ju allt bra märkligt!!!! Skrattar när jag tänker på det som min älskade son sa igår kväll. Han undrade vad vi skulle göra hemma efter att jag hämtat honom på hockeyträningen och varför jag inte skulle vara med på  min sedvanliga handbollsträning tillsammans med lillasyster. Jag förklarade att jag skulle läsa igenom mina papper inför morgondagen och att de andra tränarna fick ta hand om kvällen. Varför då? sa han. Du har ju redan läst det flera gånger! Jag förklarade att jag ville ju kunna det som jag skulle prata om och att det skulle göra mig mer säker. Lite som du gör innan du har prov eller läxa, sa jag sedan. Sonen tittade på mig sedan sa han;"Sånt gör aldrig jag. Jag säger bara sånt som kommer ut! Det kommer det göra på dig med mamma! " Älskade unge, vad du är go! Mamma gjorde det, hon bara sa det som kom ut och det fick jättebra. Tack för ditt stöd!

Jag måste få berömma min son lite till. Ikväll kom han hem från hockeyn med ett fint pris. "Flest assist" Grattis vännen, den är du bara sååå värd!!! Fortsätt kämpa!
 


Nu ska jag ta ut linserna ur ögonen, de har suttit där alldeles för många timmar. Jag ska resa mig från  massagestolen som vi köpte för någon vecka sedan. Herre gisses, vad skönt och avkopplande. Precis vad jag behövde just nu. Koppen med te och tvtitt med sambon fick stryka på foten i kväll. Nu hoppar jag strax ner i sängen med ett stort leende på läpparna. Vilken härlig dag det blev!
 
 
 
Och just det......snart är det mysig fredag igen!
 
 
 
Kramelikram Veronica
 
 

3 kommentarer:

  1. Vad spännande det låter med ert projekt!:) Vi håller på med boksamtal just nu och det är rätt kul att höra barnen och deras funderingar och tankar om böcker vi läser.
    Visste väl att det skulle gå bra!;)
    Grattis till sonen också, alltid kul att få uppskattning!:)
    Hör av dig om du vill ha en sjal, jag gör gärna en till dig.
    Ha en skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att dagen gick bra!! Visst är man riktigt stolt över sina barn när de får sina utmärkelser.
    Ha en härlig helg :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att det gick bra... önskar dej en fin-fin helg!

    SvaraRadera