Sidor

tisdag 9 april 2013

Ett nytt halsband och fina naglar!

Jag köpte ett halsband......den har ni hört förrut! Jo, jag gjorde faktiskt det. Jag gillar smycken med budskap. När jag var på stan för ett tag sedan så hittade jag ett som jag föll som en fura för. Jag gjorde dock om det lite för att det skulle passa mig ännu bättre. Två av berlockerna (ett hjärta och en liten "diamant") som oxå satt på, valde jag att plocka bort. Söta båda två men dom ska dottern få. Nu ser mitt halsband ut så här och jag är jättenöjd!
 
 
 
 
 
Jag har burit halsbandet i dag på jobbet och när jag kommit på att det dinglat där runt halsen så har det faktiskt fått mig att vid flera stunder bli stolt över mig själv och det som jag presterar. Lite som en tavla som man  hänger upp någonstans i huset som förmedlar ett tänkvärt budskap. Jag undrar vilken tavla jag ska bära runt halsen i morgon?.....#ler#
 
Efter jobbet var jag iväg och fixade naglarna. Det tog ju en stund att sitta där men jag hoppas att det är värt det. Nu ber jag de största bönerna om att mina naglar slutligen och äntligen ska bli fina. Alla andra har så vackra och det stör mig verkligen att jag är en sådan baddare på att bita på mina. När jag inte gör det så går de ändå av. Okej 5:e gången gillt! Nu jobbar jag på att skriva vid datorn utan att få ner mer än en tangent samtidigt. Herre jösses, hur gör vissa? Det var länge sedan jag hade sådana här. De är inte direkt långa kanske någon tycker men för mig är de grymt långa! Kämpa kämpa kämpa....
 
 
Nu ska jag ta itu med strykhögen. Den lär ju inte försvinna helt men den kommer garanterat att minska på höjden! God kväll på er alla underbara!
 
Kramelikram Veronica

8 kommentarer:

  1. Mysigt halsband och väldigt snygga naglar. Jag har också tänkte att fixa sådana ...någon gång. Men håller man på i jorden och med betong och allt sådant är det knappast lönt. Men vi får se !!!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Och god kväll på dig du underbara... Vilket fint halsband och framförallt budskapet. Kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt halsband och framför allt snygga naglar , går det att scrappa med så fina naglar ?????

    Kram
    //anneli

    SvaraRadera
  4. Fint halsband med bra budskap!:)
    Jag har lagt ner bra mycket mer pengar på mina naglar än jag gjort på make up under åren. Jag bet också på mina naglar fast när jag var yngre. Nu tycker jag om att ha snygga naglar och går och fixar dem emellanåt. Är olika hur långa jag har dem, är ju svårt att ha dem för långa på jobbet, men på sommaren får de växa ut lite mer. Just nu har jag fransk manikyr på mina egna naglar. Har bra kvalite' på mina egna, så jag behöver inte bygga på dem.
    Hoppas att du blev av med strykhögen igår kväll!;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow så läckra naglar....vill ha :) Har samma problem som dig, de växer, delar sig o sen biter jag , usch! Oftast framför tv:n när det är ngt spännande och jag ej är medveten om det förrän efteråt ;( Halsbandet är superfint! Ha en fortsatt fin vecka! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  6. snygga halsband... och bra jobbat med naglarna! Mina är onekligen superkorta, tråkigt men sant!
    Kram, kram...

    SvaraRadera
  7. Jättefina halsband, det gör så mycket till helheten att bära halsband, scarf eller någon annan detalj. Då känner man sig extra fin:) Ha det bra kram från Maria

    SvaraRadera