Sidor

måndag 14 januari 2013

Måndag igen och mycket sport i helgen!

Igår tillbringade jag nästan hela söndagen i sporthallen. Vårt lag spelade 2 matcher som de  tyvärr förlorade båda. En av matcherna stod dottern i mål och hon tog många svåra räddningar. Den andra matchen var hon utespelare och även där var hon jätteduktig. Hon spelar helst målvakt och ser mest fram emot att få vara där. Igår var det helt ok att vara både där och ute. Eftersom jag är en av tränarna i laget så kan det vara extra jobbigt och frustrerande om min dotter är den som tjurar ihop och liksom inte gillar läget. Vi har pratat mycket om det att jag är hennes tränare på träningarna och matcherna och att hon inte kan ha fördel av att vara tränarens dotter. Stundtals är man världens bästa tränarmamma och stundtals så får man onda ögat. Ja, så är det och det får man nog leva med. Men den här gången klagar jag inte, jag har bara fått lovord från dottern och det känns ju skönt. Ikväll var det träning igen , känns ju lite som att man kunnat ha en säng där på plats.....#ler#.

Sonen spelade oxå match igår, det blev oavgjort. Som jag sagt förr så är det så tråkigt att hans hockeymatcher ofta krockar med dotterns handboll men är man tränare så är man och då kan man inte heller svika sitt lag. Man känner sig allt lite kluven över vem man sviker egentligen.....

Idag var det åter jobbtime igen. Alltid lika kul att träffa sina fina kollegor och njuta av underbara möten med barnen. Självklart hade jag gärna önskat att inte helgen tar slut så fasligt fort men man måste ju få ihop lite inkomst oxå. Förmiddagen inleddes med spännande samtal med ett annat arbetslag. Alltid lika intressant och utvecklande att få ta del av andras upplevelser, dilemman och tankar. Det skapar nya utvecklande tankar hos mig.


Näe nu är det slut för idag. Sov gott vänner!
Kramelikram Veronica

2 kommentarer:

  1. Fullt upp med idrotten hos er också!:)
    Vår dotter vill bara stå i mål ibland, men är rätt duktig. Hon tar dock på sig hela skulden då om de förlorar, så det kan bli jobbigt.
    Här är maken tränare för sonen, så här är det för honom det krockar emellanåt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig, inte just i helgen, den äldste är sjuk nu. Min lille vill väldigt gärna stå i mål på fotbollen och han ser fram emot att testa i mål även i hockey:)
    Kram

    SvaraRadera