Sidor

torsdag 4 oktober 2012

Kort, coola örhängen och en god kanelbulle!

Dripp, dropp...dripp, dropp...Oj, vad det regnar här hos mig! Mina blommiga stövlar har utnyttjats till max den senaste tiden. Asfalten på gatan är svart som natten och vindrutetorkarna har säkert fått träningsvärk. Hämtade sonen i ishallen lite tidigare i kväll och det var allt en liten trött kille som inte hade orkat med hela träningspasset. Hoppas verkligen inte att han blir sjuk för i helgen är det dags för hockeycup. Det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa. Han gick självmant och la sig flera timmar innan vad han normalt brukar göra. Slocknade väl i stort sett direkt när huvudet hamnade på kudden.
 
 
Idag fyller en vän till mig år och givetvis har jag gjort ett kort till henne. Jag kunde inte bestämma om blomkransen skulle vara rosa eller brun....så det fick bli.... en av varje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ni som brukar läsa min blogg vet att jag har en viss förkärlek till halsband, gärna långa och mycket gärna Thomas Sabo. Något annat som jag gillar är ovanliga örhängen. När jag var på Ölands skördefest så hittade jag ett ställe där det fanns många i min smak. Dessa tyckte jag extra mycket om och de är ju väldigt passande den här årstiden. Jippi, nu har jag PUMPAÖRHÄNGEN!!!
 
 
 
 
 
 
Det blir ett kort inlägg i kväll. Te och en god kanelbulle väntar på mig. För ni har väl inte glömt att det är Kanelbullens dag i dag? Innan jag avslutar ska jag bara delge er några härliga meningar från vår lunch på jobbet igår.
 
"Be och få blå!" säger ett barn till mig. "Blå?" säger jag. "Vad vill du ha?" Barnet tittar på mig och säger: "Be och få blåckolli!!!!"  Jag kan inte låta bli att skratta till och le åt min 2-årige lille lunchkavaljer. Det som står på  önskelistan vid matbordet är ju givetvis.....BROCCOLI!
 
 
Ha det gott alla underbara!
Stor kanelbullekram från mig!
 
 
Veronica
 

 
 
 

8 kommentarer:

  1. Idag har vi haft en underbar höstdag, men natten som gick hällregnade det. Vi var dock väldigt tacksamma över uppehållet idag då vi kunde ha fotograferingen utomhus. Blir inte lika svettigt för pedagogerna då!;)
    Fint kort du gjort också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dig , kortet är jätte fint , blev ju toppen med två blomkransar hoppas man få låna iden för jag gillade den..................

    Jag tycker också om blåkolli................

    Kram på dig
    //anneli

    SvaraRadera
  3. Oj så härlig bakgrund du har fått till !! Läcker och så ett jätteläckert kort !! Vi har ännu en sak gemensamt kära du.......roliga ovanliga örhängen. Du skulle kolla i mitt örhängesförråd !!!
    Mannen har ont i sin nacke...kan du ta med den ena v.......på lördag. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Men vad är det med mig? Jag vet att det är kanelbullensdag men jag har inte ätit en enda...
    Vilket jättefint kort du har gjort till din vän. Å dina örhängen... dom var ju jättefestliga :)
    Hoppas din son bara var trött och inget annat. Här börjar serien på söndag då sonen har sin första match. Mot Sundsvall, en resa på ca 18 mil enkelväg, så då vet vi vad vi gör på söndag ;)
    Godnattkramen till dig!

    SvaraRadera
  5. Så fint kort du gjort till din vän... och vilken tur att man inte alltid behöver välja utan kan ta både och... ;-)
    Visst är det härligt att höra de små när de ska förklara något och inte riktigt vet vad det heter... :-)
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. very beautiful card with the flower frame.
    greetings from ann

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för att sonen inte blev sjuk... fina pumpaörhängen :-) och hoppas att det slutat regna på dig, här svämmar det över för fullt... Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket snyggt kort! Är kransarna en stans?

    Hoppas att sonen klarade sig från att bli sjuk(är lite sen fråga kanske)

    Har varit urkass på att läsa bloggar nu ett tag, därav mitt dåliga kommenterande, jag hade massa, massa olästa inlägga på bloglovin, men nu när jag varit hemma dålig i ett par dagar så börjar jag komma ikapp.

    Kram, kram

    SvaraRadera