Sidor

tisdag 16 oktober 2012

Galen tisdag med härliga ungar!

Om inte så många dagar så fyller min sötgos 9 år. Idag har jag varit och kollat på lite presenter till henne. Inte köpt men väl spanat runt. Egentligen så är det inte alls svårt att köpa nåt till henne för hon vill väl i stort sett ha ALLT!! Ja inte så att hon skriker om det eller så och vi skulle heller aldrig köpa allt hon pekar på. Men...det är stor skillnad på dottern och sonen vad gäller vad de önskar sig och hur mycket. Kan väl säga så här.....
 
För några år sedan när vi tittade runt i leksakskatalogerna så utspelade sig följande; jag bad dem att ringa in sånt som de gillade. Sonen kollade i sin tidning och brydde sig inte särskilt mycket. Tja, det är väl fint, sa han. Om jag minns rätt så hittade jag efter mycket letande 3 ringar runt saker han kunde tänka sig. När jag sedan öppnade dotterns katalog så var det väl i stort sett ringar runt varenda  grej.....puhh. Ja ni förstår. Nu är inte leksaksaffärerna så populära längre...men det finns ju andra affärer. För att nämna några, klädaffärer, sportaffärer, pysselaffärer, bokaffärer, smyckesaffärer m.m m.m Idag hamnade jag i en affär med DVD-filmer. Tror att den butiken är paradiset för alla DVD-älskare. Hittade flera av dem som finns med på önskelistan. Jag hade bara ett litet problem, beslutsångest över filmvalet. Därav ingen köpt film. Får återkomma. Hamnade efter en stund i nostalgiträsket, bland en massa härliga filmer som jag hade kunnat köpa till mig själv. Rent ekonomiskt så var det väldigt bra att jag inte gjorde det. (även om jag hade god lust!) Såg ex. filmerna med VÄNNER och dessa hade jag gärna haft allihop!  
 
När jag körde hem så hamnade jag i en himla bilkö och där får jag faktiskt skylla mig själv. Jag vet så väl att det spelas U21 landskamp mellan Sverige - Italien på vår stora fotbollsarena nu i kväll. Varför kör jag då just den vägen hem? Jag som inte ens ska på matchen? Det finns massor av andra vägval. Ibland slutar bara hjärnan att arbeta. För er som undrar så slutade matchen med vinst till Italien. Grattis till dem och otur för oss.

Visst är det bra när barnen plockar undan.....eller? När jag åkte och skulle lämna sonen i ishallen så bad jag dottern plocka undan maten i köket. När jag kom tillbaka så hittade jag brödet kvar på bänken. Där låg det ganska torrt och inte i påsen som det ska. Var var då påsen? Jo, i kylskåpet...fast inte helt tom. Hon hade lagt den hela vitlöken i den. (den som ska vara framme)  Man undrar lite om hon lade in den för att vara säker på att den var i säkert förvar tills Halloween kommer och när ev. vampyrer dyker upp? Nåja, underbara barn har jag iaf. Hittade en text häromdagen som jag ramade in. Sonen kom hem med följande ord på ett papper för två år sedan.

 
 
Från ett barns synvinkel så är det alltså sånhär man är...!!
 
 
Näe, nu får det räcka för ikväll. Hoppas att ni alla har det bra där ute i stugorna eller i lägenheterna
eller var ni nu är och att ni får en kanonhärlig onsdag! I morgon blir det handboll och ishallen igen och sen hoppas jag hinna plocka några kastanjer. Jag har ett  projekt på gång och skulle behöva ett gäng bruna k.
 
Kramelikram Veronica



 

5 kommentarer:

  1. Det var väl nästan tur att du hittade något som var olika med oss, hade nästan blivit tråkigt annars!;)
    Här har vi haft samma situation när det gäller leksakskatalogen. Märks att våra döttrar är rätt lika i ålder, för här är det ungefär samma önskemål till födelsedagen i november. Nu har hon börjat räkna ner!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vet inte vad jag har för tv men på min blev det oavgjort 4-4 .....
    Kram
    //Anneli

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tavla! Framförallt texten såklart men även stulen, så stilren och grafisk, mycket snyggt!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Tack, det är roligt att vara tillbaka!
    Har gått tillbaka lite och läst i din blogg och
    hamnade i ditt firande av bloggen så roligt, tiden går
    så fort och mycket roligt att gå tillbaka och titta på.

    Tavlan är helt underbar, hoppas den har fått en hedersplats,
    så du kan se den varje dag!!!
    Njut av den underbara hösten!
    Kramisar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  5. Ibland undrar jag hur lite eller mycket man tänker när man kör bil, har flera gånger kommit fram och funderat på hur katten jag tog mig dit, kört på någon form av autopilot antagligen.

    Tycker ibland att det är svårt att köpa presenter/julklappar till framför allt den lille, jag har ju två pojkar så det mesta ärvs och tas över av den lille. Tycker att han får mer roliga saker i present och den större mer nyttiga å andra sidan tycker den lille att storebror får allt nytt! Hur man än gör har man ändan bak;)

    Gullig text!

    Vad bra att du skrev om kastanjer, jag ska genast gå ut och kolla i trädgården!

    kram, kram

    SvaraRadera