Sidor

tisdag 5 juni 2012

Snart är man ledig...härligt!!

Helg 2 ggr på en vecka! Underbart, så här skulle man ha det jämt....jobba två dagar ledig en dag, jobba två dagar ledig två dagar. Det låter kanon i mina öron! I morgon är det 6 juni....vårt lands nationaldag. Vad tar du dig för en sån dag? Här händer väl inget speciellt, kommer inte att gå omkring i nån  landskapsdräkt eller så. Det blir väl att hissa flaggan och känna att det är skönt med lite ledigt helt enkelt. Sedan får man väl ta en titt på kungligheterna på kvällen......av ren tradition.

Igår fyllde en av mina härliga kollegor år och hon fick en liten present av mig och min andra kollega. Efter semestern kommer vi inte att jobba ihop alla tre längre och då kom jag på att vi skulle umgås lite extra innan dess. Hon fick därför en inbjudan till att följa med på bio nån kväll när det passar. I dag när vi pratade om vilken bio vi skulle se så blev vi alla upprymda och tyckte att det skulle bli så roligt att träffas utanför arbetsplatsen. Har du nåt bra tips på film?

Just det, min kollega fick ett kort oxå......det blev så här........


Visst är kossan söt!


Igår kväll drog jag även på mig löpardojjorna och svidade om för en löprunda. Kände ganska snart att jag hade en tröja för mycket på mig så den fick jag lämna över till dottern som var med på turen. Hon cyklade och sonen åkte inlines. Jag tänkte just inte så mycket på att de var med mig för jag hade musik i öronen. Kopplade av till det jag hörde och sprang på rätt bra. Den där meningen lät kanske lite konstig men det är faktiskt så att jag tycker att det är avkopplande att springa även om man tar ut sig rejält och kan vara helt slut när man kommer hem igen. Det är mycket man kan fundera på när man springer. Jag brukar ventilera tankar som gnager i mig, försöka hitta lösningar på problem, ibland inte tänka på nånting utan bara springa på. Jag känner att jag mår bra av att röra på mig. Har anmält mig till 2 lopp så det är bäst att hålla igång.

Här har lugnet lagt sig över huset. Tv-n är på och vi hejar på Sverige i fotbollsmatchen mot Serbien.  Solen skiner och det blåser lite lätt ute...ja, det ser ut att bli en fin dag i morgon...på vår nationaldag.
Hoppas att din 6 juni blir en kanondag!

Kramelikram Veronica


3 kommentarer:

  1. Känner precis som du när det gäller löpningen. Hade tänkt en runda idag, men åska och hällregn gjorde att jag sparar den till imorgon. Vad är det för lopp du ska springa? Jag har inga lopp inplanerade just nu, men borde ha det för att få igång motivationen till att springa igen.
    Ha en skön nationaldag! Skulle gärna ha sådana här veckor oftare!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men jisses vilken söt kossa!!! Me like :-)

    Hoppas ni får en bra nationaldag! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vad konstigt det blev med en röd dag mitt i veckan !!! Många tycker nog att det var skönt. Vädret var ju hyfsat och det blev lite fotboll för oss idag, tjejfotboll. Alltid kul att se på. Duktiga tjejer !!!Hoppas du haft en bra dag ! Kram Eva

    SvaraRadera