Sidor

onsdag 6 juni 2012

Blågula färger och gott att smaska på!

Flaggan vajar på sin stång!!!!! Som sig bör så hissades flaggan i morse och har vajat så härligt i vinden. Solen har varit framme och molnen har dragit fram över himlen. Det har varit en fin dag för ledighet.




Tja eller ledig och ledig. Det finns alltid en massa saker som det ska ordnas med. Får väl berömma mig själv med att tvättkorgen är TOM!!!!!Fattar ni...man ser botten......

Något skojigt måste man väl ändå ta sig för så jag bestämde mig för att göra mumsiga marshmallows till familjen. (själv äter jag inte godis men tycker det är väldigt roligt att göra till andra) Tog hem ingredienser för detta för ett tag sedan och det har bara legat där i skåpet och väntat på att plockas fram. Idag tyckte jag att det var ett bra tillfälle. När jag skulle börja så anlände dottern med kompis snabbt till köket och ville vara med. När alla marshmallows var färdiga så hade jag gjort EN och tjejerna resten. Sonen dök oxå upp och gjorde några men då skulle det bara vara choklad på dem. Det som vi rullade runt chokladen i var strössel med olika smaker, ex jordgubbsströssel, violströssel, chokladströssel. Vi krossade även polkagrisskruvar som blev perfekt strössel.













Avslutar med att dagen till ära visa blommor från trädgården i våra fina svenska färger.

 
HimmelsBLÅ Bergklint och SolGUL lilja








I morgon åker sonen på lägerskola med sin klass och han ser verkligen fram emot det. Jag ser med spänning fram emot att höra hans berättelse när han kommer hem igen på fredag. Om vädret tillåter så blir det fiske och paddling. Det finns ju en annan här hemma som hemskt gärna hade velat åka på lägerskola men det blir nog inte förrän om något år. Tänk vad jobbigt det kan vara att vara född tvåa!!


Två arbetsdagar kvar sen är det ledigt igen......toppen!

Nu ska jag se till så att storebror packat ner allt i sin väska.
Ha det  gott alla glada!

Kramelikram Veronica




6 kommentarer:

  1. Tittar för bi och önskar en mycket trevlig helg.
    Kram Louise

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hade en härlig firardag... hos oss firade vi Emelies födelsedag!! :-)
    Ha en kanonhärlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka mumsiga marsmallows! Vi önkskar en riktigt trevlig helg och tackar för den fina kommentaren! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart smarrigt godis ni verkar ha tillverkat!! Det måste jag prova! Ha en fin lördagkväll! Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Åh, vad sugen jag blev på såna nu då;)
    Ha en fortsatt fin helg!

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  6. Mmm... med polkagris, det såg riktigt gott ut!

    SvaraRadera