Sidor

onsdag 18 april 2012

Sommardäcken på och en härlig löprunda!

Fråga mig inte hur det gått med städningen! För........den blev aldrig av! Istället blev det en tur till sambons syrra, där jag fått hjälp att plocka bort mina vinterdäck. Där har jag ätit kinamat och umgåtts en stund med barnens goa kusiner. Jag har även hunnit med en liten löprunda innan det blev alldeles för mörkt. Reflexvästen har jag alltid på mig när jag springer så här sent, ser tyvärr många andra löpare som inte har det och hoppas verkligen inte att de ska bli påkörda. Vi lever ju i ett fritt land vad gäller att bära väst eller ej..men  vill ju helst slippa möta någon liggandes längs vägen. Sprang inte så långt, det blev 6 km men det var skönt att komma ut en sväng. När man springer så hinner man tänka tusentals tankar. Man rensar bland sina tankar som man har och jag brukar hinna med en hel del. Jag tycker det är befriande att  få ge sig ut på en runda. När man kommer tillbaka så är man så klart trött men ändå har man fått kraft på nåt sätt...kan inte förklara! Sen beror det på hur fort man springer iofs.....men det är ju oxå valfritt...





Har hittat en sko Asics gel-cumulus 13 som passar mig som handsken..
.....hahaha det där lät ju roligt!

Köpte dom i Stockholm förra året på Runners store. En alldeles förträfflig affär med kanonbra service. Går gärna dit när jag är i den "stora staden".

Saknar min familj jättemycket..men snart kommer de hem igen. Pratat med dem flera gånger i telefonen. I morse var sambon för gullig när han ringde för att väcka mig så att jag inte skulle komma för sent till jobbet. Det var bara det att jag redan var på jobbet och stod och höll på att ge barnen frukost...fniss...men tanken var ju god!! Senare under dagen skickade han en bild på när han satt i solens sken och drack en öl...allt medan barnen åkte skidor i backen bredvid. Kan väl säga att jag just då var grymt avundsjuk....men men , jag valde ju själv att inte följa med den här gången. MEN...det tar emot eftersom jag älskar skidåkning!!! Jag får istället se fram emot sommarledigheten. Får väl dock inse att det då får bli vattenskidor istället, eller tub som jag verkligen gillar att åka. Hoppas att det blir en varm och fin sommar, för då finns det goda chanser till många turer med båten!



Näe hä....nu måste jag i säng...börjar tidigt i morgon!

Ha det gott kära vänner
och bästa torsdagen till er!

MIn underbara familj......jag älskar er och saknar er såååååå mycket!



Kramelikram Veronica


4 kommentarer:

  1. Hej svejs


    Alltid lika roligt och komma in här och läsa..........

    Förstår att du längtar efter din familj men det är bra att göra det emellanåt ...............

    Kramar i massor
    //anneli

    SvaraRadera
  2. Förstår din längtan efter din familj :)
    Önskar dig en fin dag!
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du haft en härlig vecka, men det tror jag du har!! :-) Nu är de snart hemma igen... och då kommer det snabbt kännas som de aldrig varit iväg! Förmodar att dina barn kommer att ha en hel del att berätta för dig om vad de gjort!! Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Förstår precis vad du menar med löpningen!:) Tog en runda idag igen och idag bara det rullade på. Det gick inte jätte fort, men det blev ganska långt till slut. Maken hade börjat bli orolig för att det hänt något... Har alltid med mig mobilen och när det är mörkt har jag också alltid reflexväst. Fattar inte de som springer i helsvarta kläder och inte har det.
    Jag tror att det är bra att längta efter varandra ibland. Fast jag förstår att du saknar dem.
    Kram

    SvaraRadera