Sidor

tisdag 17 april 2012

En omgjord ask, doftparadis och inspiration

I morse var jag och hämtade bilen, som nu äntligen är körklar igen. 2 nya nycklar och några tusenlappar fattigare men ändock bra. Det är ju mycket lättare när man har bilen. Eller iallafall veta att den finns där OM man skulle behöva använda den. Järnhästen och jag har blivit bundis den sista tiden och vissa dagar har det varit riktigt trevligt att cykla, förutom förra fredagen då...ni kanske minns att det ösregnade!!! Idag har det varit en sån där typisk aprildag med väldigt blandad väderlek. På morgonen var det soligt och härligt och några timmar senare började det snöa sen stund för att sedan övergå till att tokhagla. Det regnade även, för att sedan klarna upp igen och slutligen blev det en ganska bra avslutning på kvällen, då solen vågade sig fram igen. Min kollega fyller år idag och hon fick en av mina askar. Jag "stajlade" om den lite och sedan fyllde jag den med godishjärtan av olika slag. Passade henne alldeles utmärkt eftersom hon är en sån gottegris!


Det andra bandet är utbytt till ett svart (som texten) och hälsningen är inuti det lilla minikortet.
 Där satte jag även en av blommorna.



Så här var det innan....


...två likadana blommor och  band i grön och vit prickigt.

 

I morse hände det.....attans bananer....jag tappade mitt rouge i golvet. Jag önskar att det fanns askar där innehållet höll för en liten tur från handfatet till golvytan. Det trillade inte ut ur asken men blev typ bara pulver av alltihop. Alltså fick det bli en tur till stan efter jobbet. Det var då jag blev förälskad! Jag skulle bara lukta på en parfym och hittade den här otroligt underbara doften.....mmm


Säger bara.........DEN VILL JAG HA!!!

Inser att mina två godingar  Jean Paul Gautiers "Summer Fragrance" och Lacostes "Touch of pink" kommer att få konkurrens.



Har du någon favoritparfym?


Nu ska jag dricka upp mitt te och några fantastiskt goda knäckebröd.....du har väl smakat kanelknäcke. Annars måste du göra det.



Ett varningens finger bara.....det är svårt att inte bli beroende! Själv har jag fastnat i det träsket...förutom alla andra träsk som man oxå kan hamna i. På jobbet blir det blöjträsket och här hemma blir det tvätträsket. Just nu är jag inne i pysselträsket och där kan man gärna stanna.......om tid finns!

En tidning jag gillar att läsa är den här som precis har bytt namn till "Tove älskade hem". En tidning med mycket inspiration för en liten peng (29 kr) Den får bli min kvällsläsning innan ögonen slår ihop.




I morgon är det redan onsdag och då väntar för mig jobb och sedan ännu mera jobb hemma...jag ska nämligen......STÄDA... tråkigt men nödvändigt.


Vi ses!

Kramelikram Veronica

5 kommentarer:

  1. Jo kanelknäcke har jag testat. Jag köper det i omgångar. Fast det var länge sedan sist nu. Men den där tidningen har jag aldrig sett. Jag gillar inredningstidningar så den ska jag kika efter :)

    Just nu är min favvo parfym Gucci rush. Ful flaska men god doft. Bättre än tvärtom i alla fall, haha

    Vad fin present du gav din kollega. Du verkar vara en sån rar person. En sån som jag gärna haft som vän irl :)
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Fina askar du gör! Och vad gulligt av dig att ge presenter till kollegor!:)
    Jag har ingen favoritparfym och använder sällan parfym överhuvudtaget, tråkigt ibland, men jag har svårt för starka dofter och har inte tagit mig tid att leta efter någon jag tycker om heller.
    Just det där numret har jag spanat på flera gånger. Gillar nämligen Mija Kinning och det hon gör i Bygglov.
    Har klappat mig på axeln flera gånger sedan i lördags!;) Idag fick jag även beröm av kollegor som inte fattar hur man orkar springa så långt överhuvudtaget.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanelknäcke är absolut gott, smakar nästan lite "kaka" och då faller ju jag direkt. Favoparfym har jag nog ingen, är mycket sparsam med dofter, fast jag uppskattar goda sådana...kanske borde till en shape up där för välbefinnandets skull...
    Så härligt att du direkt fick användning för dina nya askkonster, alltid roligt att ge bort, för ofta blir andra impade och tror att det där måste vara jättesvårt.
    Ha en fortsatt bra vecka
    hälsar Eva som då och då hamnar i pappersträsket!

    SvaraRadera
  4. Askarna är jätte fina.
    Det är alltid roligt när man tittar in här för du har alltid så mycket i dina blogg inlägg som man blir så glad av.
    Ha det bäst
    Kram Louise

    SvaraRadera
  5. Nu är det onsdag och jag har också städat. Dessutom promenerat en timme i rask takt och tackat nej till ballerina kladdkaka. De du!
    I morgon ska vi på utflykt så nu ska här gräddas pannkakor, håll tummarna för fint väder.
    Krameli kram Kristina

    SvaraRadera