Sidor

måndag 26 mars 2012

Grön måndag med vårkänslor!

Så var det måndag igen och här studsar jag igång direkt med mina 2 utmaningar!

Jag börjar med FÄRGUTMANINGEN som fortsätter hos Svea
och som den här veckan handlar om GRÖN.


Okej vad tänker jag om det då? GRÖN för mig är lugn och ro. Skog och friluftsliv, trädgård och grönska. "GRÖNA fingrar".Gräs...härligt att känna gräset killa under fötterna, gräs som ska klippas, gräs som dras in, blir GRÖNT överallt på golven, gräsfläckar på knäna. När jag tänker på GRÖNT ser jag i mina drömmar att sommaren snart nalkas.....midsommarstång och midsommarkrans och GRÖNska under kudden. GRÖNA alger i vattnet en het sommardag...inte roligt! Snoriga näsor...blää! Underbart härliga GRÖNA oliver, läskiga GRÖNA ärtor som jag inte idag kan äta p.g.a att jag blev tvingad att äta upp samtliga i matsalen en gång när jag var liten och kräktes efteråt, GRÖN såpa som luktar rent och gott och som jag alltid har hemma, gurka som jag brukar plantera i växthuset, min limeGRÖNAcuttlebag som jag använder ofta i min pysselhörna till kort odyl. Vårt hus som är GRÖNT och var så redan när vi flyttade in i det 2000. Några av mina grodor som jag samlar på och som dyker upp lite varstans, lime som jag äter och färgen lime som jag gillar mycket just nu, GRÖNA äpplen som alltid varit min favvo, Hulken som jag såg på tv:n när jag var yngre, den underbara filmen från 90-talet GRÖNA stekta tomater, grodan Kermit i Mupparna som är så himla sööööt, Militärer i sina GRÖNA kläder. Spenat som växer som ogräs och som är så attans gott stuvade. Mycket smakupplevelser blev det! och just det...GRÖNT ÄR SKÖNT!!




Måste få visa er denna fantastiska uppfinning som man sätter fast på petflaskan.
Nu kan även barnen hälla upp drickat utan att hälla ut hälften...och visst ser det lite skojigt ut.
Köpte den på designtorget för något år sedan och GRÖN är den!



Kom på att jag hade ju den här masken oxå.
Gjorde den när jag gick en dramakurs på högskolan.
Hade väl egentligen ingen tanke från början men tycker att den liknar 
Shreck med sin stora näsa och mun och luddet i öronen.



Kilar raskt över till nästa utmaning som är Humlebackens VÅRUTMANING



Idag har det varit ännu en underbar dag och i eftermiddags tog jag med mig barnen in till stan.
Vi gick till ner till  hamnen och vid slottet och då hittade vi det här................






Underbar blommor om man bara böjer sig ner!


Ja, den här är väl oxå ett vårtecken även om det inte är ett tecken som jag ser fram emot precis. Skränande fiskmåsar som är som hökar så fort man tar fram mat och som gärna gör sina behov där man minst vill eller anar det.

Jag får väl visa en bild på Kalmar slott så ni ser hur det ser ut. Tänkte prata mer om den vackra byggnaden men det är en helt annan historia som vi tar vid ett annat tillfälle!



Nog med utmaningar för nu.
Nu ska jag krypa till kojs

Ha det gott och kramelikram från en som fått vårkänslor men som ännu inte är GRÖN av avund!
/Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar