Sidor

söndag 13 november 2011

Kul scraplördag och läskig söndag!!!

Vilken superhelg!!! Gårdagens scrapträff var verkligen såååå bra. Jag fick en stor dos av underbara scrappare, mycket inspiration, god mat, fika med MÅNGA kakor, en mängd inköpta stämplar.
Allt anordnat av superhärliga Sandra som hade stor hjälp av Pillan och Linda. TACK för en kanonlördag och Stora kramen till er!


Min dag bestod inte så mycket utav gjorda alster (som vanligt mycket snack och lite verkstad). Istället fick jag enormt mycket fantastisk inspiration!!!!!. Kan nämna Eva som visade hur man gör fina askar. Efter det konstaterade jag genast att jag inte klarar mig med enbart min skärmatta utan behöver köpa en skärmaskin. Det går ju så mycket snabbare, i allafall om man ska göra sådana saker. TACK Eva för en jättefin visning!! 

På tal om snabbt.......herre min tid vad dagen gick fort. Varför....snyft.......gör den alltid det när man har roligt......snyft? Ska väl i alla fall visa något av det lilla jag gjorde (när min tid inte upptogs av mallritande, prat, mat, prat, handlande, inspirationsrunda, prat, mat.......mm)

"Snön" gjorde jag av spindelnät från halloween. Den söta snögubben och den fina snöstjärnan fick jag låna av två snälla craptjejer som jag tyvärr inte vet namnen på......Tack så jättemycket!!




Här kommer nästa...



Det är som en ficka fram precis över texten Vinterkramar och där har jag tänkt att stoppa ner något spännande till den som kommer att få kortet!! .....spännande va! Pappret har jag köpt hos Sandra, ett sånt där riktigt äkta gammalt julmotiv, tycker jag. Mina små gem passade så bra nu. Jag använde ett till att sätta dit snöstjärnan. Mallarna som jag gjorde får ni se resultatet av en annan dag.


Jag som annars brukar ta kort på det mesta som rör sig glömde totalt att plocka fram kameran på träffen. Jag fick i alla fall ett foto på de goa tjejerna som anordnat med dagen. Alla tre hade söta prickiga förkläden, tyvärr hade Linda precis här tagit av sig sitt.




Idag är det FARS DAG och jag säger GRATTIS till alla underbara, härliga, goa, mysiga pappor!!! Ringde till min pappa och sa att han var allt det där, sedan pratade vi en stund om ditten och datten. När min dotter vaknade i morse så sa hon till sin pappa, precis som hon så många gånger brukar säga: Du är den allra bästa pappan jag har haft! och sedan gav hon en bamsekram. Det är så gulligt och samtidigt så roligt när hon säger så med tanke på att hon bara har haft en pappa...)fniss
Vi har inte firat dagen på något särskilt sätt. Idag var vi i ishallen och hejade på sonen och då vet ni att vi pratar om hockey. Tyvärr blev det ingen vinst men killarna kämpade verkligen på tappert!!


Nu i kväll så har jag och sambon varit på något häftigt och kusligt, ska ni veta!

Vi har nämligen varit på.....




SPÖKVANDRING på Kalmar slott!


Det var en kille, tja eller "en död man" skulle man väl milt sagt kunna uttrycka det, som visade runt oss. Vi fick höra och vara med om historier som hänt på just Kalmar slott. Och då snackar vi inte snälla historier.........


Hjärtat satt i halsgropen under hela tiden för man visste ju inte vad som skulle kunna hända.

Spännande, lite läskigt men väl värt ett besök.



Nähä, nu ska nog jag faktiskt ta och krya till sängs så jag orkar med morgondagen.

En finfin måndag önskar jag er alla!!


Kramelikram Veronica



8 kommentarer:

  1. Hej svejs
    Dina kort är jättefina vilken ide` det där med gemen den snor jag av dig har också köpt dessa små söta gem av Sandra men inte vetat vad jag skall ha dom till ........

    Vilken Lördag hoppas det inte dröjer för länge till nästa gång..............

    Kram
    //anneli

    SvaraRadera
  2. hej Veronica!
    Kom av en tillfällihet in på din blogg!
    Så fina kort du gjort, gillar det med snögubben skarpt!
    ha en bra dag!
    Kram lene

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!!

    Tack för trevligt sällskap i lördags!! Det var en så trevlig dag!!
    Dina alster är jättefina!!

    Spökvandring låter läbbigt..vet ej om jag haft mage till..hehe..

    Ha nu en fortsatt trevlig vecka!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Hej vännen !! Såååå trevligt det var att träffas , scrappa och babbla. Jag gillar sådana härliga träffar. Synd att de blir så sällan. Dina kort blev jättefina. Ibland får man lite gjort och ibland mycket. Jag hade förberett en del kort hemma annars vetesjutton hur det hade gått.
    Här var fullt hus igår och det gillar jag, hela familjen( utom en som har lite för långt !!) samlad....de´ e´´ guld de´ !!
    Det är lite kul vad barn säger..som din dotter. Om du visste vad många lappar " Du är den bästa lärare jag haft", som jag fått av barn i mina ettor eller tvåor !!!! Det är gulligt !!!
    Låter roligt och läskigt med spökvandring.
    Nu ska jag sortera i scrapröran och se vad jag har till söndagens marknad.
    Ha en jättebra vecka !! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Härliga kort du hann med att göra i lördags! Tack för ni gjorde denna dag sååå lyckad!! Hoppas vi syns snart igen! Anna ville ha en liten träff snart... och jag me!! :-D
    Kram kram, Pillan

    SvaraRadera
  6. Hej Kul att jag hittade din blogg. Så mycket fint det var här. Du är jätte duktig och det syns verkligen att du gillar det här.
    Håller med om att det var en trevlig dag i lördags synd bara att jag och dottern var tvugna att åka tidigare. Var bortbjudan på kvällen. Men men ett par timmar fick vi i alla fall.
    Vet inte om du redan sett men nästa träff som finns att gå på är den 3/12 com Calmar scrap och hobby har på stagg. Helt gratis. Bara att man får träffa likasinnade och scrappa och prata en hel dag. Hoppas att du kan komma.
    Rikt kul med att träffa någon sen skol tiden som man kände igen hi hi hi, välden är liten ibland.
    Ha det bäst och var rädd om dig.
    Kram Louise

    SvaraRadera
  7. Hej hej!
    Kul att jag hittade till dig! tack snälla för din goa kommentar hos mig!

    Visst kan jag lägga ut receptet på kakorna jag hade bakat!

    Kram Kram!

    SvaraRadera
  8. Tack själv för en trevlig dag! Det är så roligt att inspirera när man har engagerade "elever" och vad mycket fint du hann göra. Klokt beslut att investera i en skärmaskin, det kommer du inte att ångra. Är det någon av mina scrapgrejer jag absolut inte skulle vilja vara utan så är det den.
    Tack för alla snälla ord och den lilla orange saxen som jag trodde jag hade glömt blir jättebra om du lämnar hos Sandra nästa gång du ska dit (ingen panik)
    kram Eva

    SvaraRadera