Sidor

tisdag 15 november 2011

Hujedamej.....ostkakans dag och lite annat!!!

Hujedamej.......Astrid Lindgrens födelsedag och Ostkakans dag! (oj, det hann bli tisdag så läs igår)För det första så älskar jag alla Astrids böcker och har nog läst flera av dem hur många gånger som helst. Det är svårt att säga vilken som är favoriten. På min förskola uppmärksammar vi varje år denna härliga krutgumma som tyvärr inte finns bland oss längre. Så även i år blir det att dra på sig peruken och intaga sin roll för en liten stund. Tja, det bor nog en Pippi i mig i alla fall. Fick en alldeles utmärkt kappsäck av min pappa som han ropat in på auktion för ett antal år sedan. Jag får visa den i ett senare inlägg.


Sen var det det där med ostkaka.......gillar ni det? Själv tycker jag att det är fantastiskt gott. Den ska vara lite varm....grädde och någon god sylt.....jag säger bara mums!! Oturligt nog så missade jag att det fanns en speciell dag för denna skapelse.......men man kan ju äta den vilken dag som helst.......kanske i morgon?

Nu ska jag visa ett julkort som någon snart kommer att få i sin brevlåda. Den är enkel, gjord på ett otroligt vackert papper som jag köpte hos Sandra i lördags. Stjärnan är ett gammalt julgranspynt som låg och skräpade någonstans och passade ju ganska bra här.




Näe, en minut kvar innan klockan är 24.00.

Nu ska jag gå och vila huvudet på kudden några timmar
och hålla tummarna för att man slipper skrapa rutan i morgon bitti!!


Ha en underbar tisdag!

Kramelikram Veronica

4 kommentarer:

  1. Näe ostkaka tycker jag INTE om, men däremot ditt kort!! ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Är du också nattmänniska ???? Jag kommer inte kull förrän midnatt som regel. Min mamma var likadan och dottern går i samma fotspår. Det är så skönt att ha egentid när allt är tyst och lugnt.De pratade BARA om ostkaka på radion igår. Jag visste inte. Mina ostkakor ligger i frysen och ska ätas på julafton.Jag älskar det. Där ligger också den hemmagjorda osten . Båda har en skicklig dam gjort till oss. Det är klenoder på julbordet. Ha en härlig dag i solskenet. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Naj någon ostkaka för min del blir det inte. Men när jag var liten så var jag med när min mormor gjorde. Det var äkta smålädsostkaka det.
    Ditt kort är jätte fint och visst är det kul när man hitta lite gammal jul saker som man kan använda med på sin kort.
    Det är bara fantasin som sätter gränser på det man gör. Inget är rätt och fel.

    Ha det bäst
    Kram Louise

    SvaraRadera
  4. Ostkaka är gott, men nu blev jag påmind om hur länge sen det var jag åt det. Får nog ta och köpa det framöver. Håller med dig om att den ska vara lite värmd, sylt och grädde, men jag gillar även att ha fruktcocktail till :)

    Och nu över till ditt kort, hihi. Så himla fint! Perfekt att använda juldekorationer som ändå bara ligger och samlar damm. Jag borde nog gå igenom våra lådor ;)
    Den stjärnan passar utmärkt på ditt finfina kort :)

    Kramar Linda

    SvaraRadera