Sidor

onsdag 16 november 2011

1:a Advent närmar sig med stormsteg!!

Brrrrrr, vad kallt det var i morse när man skulle iväg till jobbet. -5grader. Nu blir det till att skrapa rutan nästan varje morgon. Alternativet är att starta bilen en stund innan man ska åka (inte bra för miljön, ja vet men ibland gör jag tyvärr så ändå!!) På jobbet försöker jag få barnen att inse det positiva med att behålla  vantarna på sig. Detta är inte pedagogiskt genomförbart. Tyvärr så har jag inga högskolepoäng i hur man lyckas och har inte sett den kursen någonstans, i allafall inte här i Kalmar. Om någon ser en kurs i detta, snälla anmäl mig direkt!!!

Tänk, snart är det redan 1:a advent. Brukar ni göra något då? Hos oss har vi sedan en hel massa år tillbaka (typ 15 år) haft som tradition att ha en GLÖGGFEST. Då bjuder vi in ett gäng vänner, både barn och vuxna. Mer om detta ska jag berätta om när den dagen närmar sig. Nu väntar närmast  förberedelser. Bland annat har jag en julbock som ska kläs utomhus. Så nu får man snart ta en runda och leta granris.

På tal om GLÖGG..............här kommer ett flaskkort som är tänkt att ge bort till någon nu till jul. Varför inte en flaska med någon trevlig glögg.? Mmmmmm, nu blev jag sugen på det. Får nog ta ett glas efter detta inlägg, köpte ju en flaska i dag när jag handlade. Jag tycker glögg är så himla gott. (både den svaga och den lite starkare varianten) I vår familj brukar vi nästan slåss om sista droppen.




Det blev ett enkelt kort i färgerna vinrött, rosa, vitt. Den lilla ängeln är så otroligt söt. Har klippt ut henne från ett papper med flera olika motiv. Har chalkat runt kanterna. Ville skapa en känsla av att det var en aning snö/vinter.





Nu över till ett julkort.

Jag måste jobba på om jag ska bli färdig innan julen både har kommit och försvunnit!!



Här gjorde jag det enkelt för mig. Tänkte göra som ett paket fram och ett rött juligt band runt om. Stämpeln är från en karta clearstamps (hm, stavas det så?) som jag efteråt duttat lite stickles på, valde guld som för mig hör julen till. Hittade några pepparkaksbrads som fick ta plats uppe i hörnet.


Nu ska jag gå och vila så jag är en pigg och glad mamma/sambo/fröken i morgon igen!!



Sköt om er och ha en fantastiskt bra onsdag!

Kramelikram Veronica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar