Sidor

söndag 16 oktober 2011

Segerglädje och kanske lite pyssel i morgon

Yes, Kalmar vann! Jag cyklade bort med barnen till arenan och fick se lite fin fotboll. Idag spelade dom riktigt bra, vann mot Örebro med 4-1. Kom dit rejält påpylsad och tur var väl det för när solen försvann så  blev det genast kallare. Var med dotterns fotbollslag som hade fått biljetter. Dottern satt med en kompis och hejade frisk på Kalmar. När laget gjorde mål så flög de upp med den röda filten och viftade så att det yrde popcorn om alla som befann sig runt omkring.


Senare i kväll så var vi hos några goda vänner. Fick då en väldigt god kladdkaka som ialla fall inte jag har smakat innan. Den innehåller bland annat vit choklad. Återkommer med receptet eftersom jag inte fick det med mig hem.

I morgon ska vi  till sporthallen där det är handbollsmatcher halva dagen. Jag lovade ju att berätta om den där hemligheten för er. Okej, jag hade tänkt ordna med en..
.
.
.
.
.
.
maskot till laget och har verkligen letat efter en.

Men.........................ingen jag har hittat har liksom passat. Antingen har det varit för gulligt eller för litet. Så jag får helt enkelt leta vidare. Typiskt va, jag som så gärna hade velat ge tjejerna den i morgon. That´s life! Men jag ger inte upp, jag ska hitta en!!! Håll nu tummarna för småtjejerna i morgon när de spelar sina första matcher.

I morgon hoppas jag även få tid över till lite annat. 1)En stunds pyssel. Om inte annat så skulle jag behöva städa. Jag behöver få lite ordning, det är kreativ kaos bland mina pysselgrejer!!! 2)Städning i växthuset. Vi får se hur det blir och vad jag hinner med.

Min favoritnalle och jag säger nu God natt
och önskar er alla en underbar söndag!



    
Kramelikram Veronica





2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för tjejerna idag!! Hoppas du får tid för både lite pyssel och ditt växthus! Idag blir det förhoppningsvis lite pyssel för min del... Tänkte försöka hinna med någon av utmaningarna på Scraptorgets födelsedags-CC!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack för snäll och go kommentar i min blogg, jag blir förstås jättestolt!
    Roligt att kika runt i din också, den förmedlar positiv energi, tycker jag.
    Ha en fin vecka
    kram Eva

    SvaraRadera