Sidor

fredag 14 oktober 2011

Älgsnack,höstfägring och en idébok

Jaha, så var det fredag igen. Dagarna bara rusar iväg. Sitter här i soffan och slappar efter tacosen.
Om dottern får bestämma så skulle vi nog äta det varje fredag. Och i kväll hade hon tur.

Har suttit och försökt förstå vissa saker med inställningarna till bloggen.
1) Jag vill ex. kunna se hur många som varit inne på min sida i dag, online just nu, sammanlagt
.( ni fattar vad jag menar) HUR GÖR JAG DÅ?
2) Jag vill ha lite roligare typsnitt på mitt namn i slutet av mitt inlägg. HUR GÖR JAG DÅ?

Skickar en jättekram till Eva 
som var så snäll och hjälpte mig med en annan fråga jag hade,
TACK!!

Nu till nåt annat. Som ni vet är ju älgjakten i full gång och nu är det stört omöjligt att komma ut på en skogsrunda. Synd men man vill ju inte gärna riskera att bli förväxlad med skogens konung (även om likheterna är mindre än 0% ) i alla fall på nära håll. Såg den här bilden i en HÄLGE tidning. Han är min favoritälg. Är det någon kvinnlig själ som känner sig "träffad" (haha, nu fick jag till det!)










I tidigare inlägg skrev jag om höstens alla fina färger och nu måste jag visa er en sak. På mitt jobb finns ett träd som är så otroligt fint den här årstiden. Det är en lönn av något slag men jag vet inte det exakta namnet. Kolla här och förundras över hur vacker naturen är! Lägg märke till hur röda "näsorna" är och att en del löv fortfarande är rikigt gröna.











I morse när jag vaknade så var det frost ute. Gräsmattan var så där vit och det var kallt, 0 grader. Min första dag som jag var tvungen att skrapa bilrutan.






Här kommer ytterligare ett block som jag har jobbat med. Framsidan var redan ganska fin så jag utgick ifrån mönstret och färgerna och piffade till den lite. Superenkelt, snabbt och det blir MIN bok!
I just den här skriver jag ner tips jag får inom scrap och kort.







Sköt om er och ha en fin lördag!

Kramelikram Veronica



4 kommentarer:

  1. Oj vilken häftig lönn... en sån har jag aldrig sett med röda näsor!!
    Din bok är jättefin. Hoppas du får fylla den med massor av inspiration och idéer!! :-)
    Ha en härlig helg, själv ska jag jobba i morgon oxå!!
    Stor KRAM till dig

    SvaraRadera
  2. Hej svejs och tack för hälsningen. Om du visste vad jag höll på att fixa och trixa med olika saker på bloggen när jag började. Här får du svar på fråga 1 : Gå in på min blogg, klicka på siffrorna vid antalet besökare så kommer du till SUSNET. Där kan du anmäla dig och bestämma vilka räknare du vill ha. Fråga 2 :Klicka på mitt namn efter ett inlägg så kommer du till den sidan där du kan forma din egen signatur.
    Jag gissade att ni hade en fantastisk studiedag. Du får visa bilder när du kan. Ha en skön helg. // Eva

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan vilken fin bok du har gjort och fina bilder du visar ...........har lagt till mig som följare nu ..........vi syns på Sandras träff så kul det ska bli...............

    Pysselkramar
    //anneli

    SvaraRadera
  4. Hej igen !!!
    Jag tänkte på en sak när jag läste din kommentar hos Annelie. Jag är ju inte heller med på deras hemmaträffar. Vi kanske kan få ihop några scrapgalna och träffas hemma hos varandra vi också ? Men sen har vi ju Sandras stora träff i november. ??? Kram Eva

    SvaraRadera