Sidor

söndag 30 oktober 2011

Loppis och nostalgi i biosalongen

Sommartiden är slut, ni har väl inte glömt bort att ställa tillbaka klockan? Jag gjorde det i går kväll för idag skulle jag gå upp tidigt och ville inte gärna missa...... vad då? Jo, kl.08.00 stod jag med fullpackad bil vid Folkets park.


 Idag har det varit loppis där och jag har sålt barnkläder och lite leksaker. Jisses, vad mycket fina kläder man har som barnen bara så där hux flux växer ur! Jag och min kompis L hade bra platser så det kom många och tittade på våra saker. Underbart nog så handlade flera av dem så det blev inte så mycket att ta med hem. Jag hade sagt åt mina barn att titta i sina rum om det fanns något som de ville sälja. Min dotter hittade en  hel del. Det var så roligt att se henne i action på loppisen när hon sålde, räknade pengar och la in sakerna i påsar. (stolt mamma ler) Tyvärr fick jag inte något foto på detta men jag har det i mitt minne. Hittade faktiskt en väldigt söt present till dottern som fyller år på torsdag. (visar i morgon)

När vi kom hem så hade vi fått ett positivt tillskott i kassan, kul och som alltid behövligt!


I kväll har hela familjen avnjutit en härlig stund tillsammans på bio och sett på den nya Tintinfilmen. Jag som avverkat ett antal Tintinböcker under min uppväxt gillade filmen. Alla roller var så lika de man tidigare läst el.sett. Biobesök är alltid lika härliga för visst är det nåt speciellt med att sitta där i salongen med fin underhållning, ett gäng goa vänner och en näve popcorn!! 



I fredags köpte jag två tidningar med massor av inspiration och pyssel som jag "försvann in i"  för en stund. Jag älskar sådana tidskrifter som gör att man drömmer sig bort. Det fanns mängder av grejer som jag direkt blev sugen på att prova. Vad sägs om höstkransar, mosstårta, egengjorda hyacintkrukor m.m  I helgen har det inte funnits tid men jag har det att se fram emot.


Inga bilder idag men så blir det ibland.
Det var allt från mig .
Ha en underbar måndag

Kramelikram Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar