Sidor

måndag 31 oktober 2011

Halloween, höstfägring och snart scrapträff

Idag är det enligt almanackan Halloweendagen men hur är det egentligen...är det i morgonkväll på Allahelgonadagen som det brukar vara Bus eller Godis? Jag blev lite osäker eftersom barnen ville ut och gå. De tycker om att klä ut sig och vi har som tradition att skära ut en pumpa som vi har på trappan med tänt ljus. Eftersom jag gillar att spela teater och klä ut mig så hjälper jag dem gärna med deras utklädnad. Här är en bild på hur de såg ut förra året.


Ida försöker se extra läskig ut och Anton blev verkligen spöklik med sitt vita ansikte.


Ja, nu får vi se vad det blir för utstyrsel i år.



Har ni tänkt på vad mörkt det har blivit ute nu? I morse var det mörkt när jag åkte till jobbet och det var lika  mörkt när jag kom hem. Men där emellan kan det faktiskt vara riktigt ljusa och fina dagar. En dag när solen sken tog jag med mig kameran ut och och fotade lite. 

Kolla här, visst är hösten vacker!!



Hittade denna gamla blomkruka som låg på gräsmattan.


Underbar blomma bland höstlöven!



Pumpor i solsken är inte så dumt det heller!


Plockat några kastanjer inne hos grannen!


Nu ska jag visa vad jag köpte på loppisen igår. Jag hittade ju en fin present till dottern som hon ska få på sin födelsedag på torsdag. Nämligen den här............



En jättefin symaskin! Jag fick den för 30 kronor!!!!!!!!!!!!!!!
Provade den när jag kom hem, satte i batteri ......och den funkade !!
tycker den är så himla söt.

Nu ska jag jobba vidare med hennes andra presenter som hon ska få men det berättar jag om någon annan dag. Bl. a är det något som jag måste göra i pysselrummet och det är inte klart riktigt ännu.

Ikväll har jag för övrigt inga kort att visa för batterierna i kameran slutade nyss. Måste ladda.

På tal om att ladda så är nu snart dags för scrapträff. Jag har börjat räkna ner dagarna och läääängtar!!!!!!!!!! bara 12 dagar kvar. Måste börja planera vad jag ska packa ner så jag inte får med mig för mycket.(jag har ju en viss tendens till att det blir så).


Det var allt från mig idag!

Ha dé gott

Kramelikram Veronica

2 kommentarer:

  1. Härliga höstkort du visar!! Hälsa till Ida och gratta på födelsedagen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Gratta Ida från mig med!! Kramar Sandra

    SvaraRadera