Sidor

torsdag 6 juni 2013

Nu är det gött att leva!

Här dyker mina inlägg upp när andan faller på, när man har lust eller när man har tid. Ibland har jag svårt att veta vad jag ska skriva om och då kanske det blir mer sällan just därför. Någon timme kvar av vår svenska nationaldag innan det blir en alldeles vanlig fredag igen. För mig innebär den 6 juni inget speciellt förutom att vi brukar hissa flaggan och man får en extra ledig dag, vilket känns skönt. Men jag backar bandet en smula och berättar lite om gårdagen först.
 
Jo, då hade jag en sådan där härlig dag som man kan uppleva ibland. Ni vet sådana där dagar som man verkligen känner att det är gött att leva. Efter att min tidiga arbetsdag tagit slut så for jag in till stan för att möta upp en av mina fina vänner. Vi gick och fikade på ett av stadens mysigaste fik. Solen sken och vi satt utomhus och njöt av värmen. Det ena ämnet efter det andra avhandlades. Hade tänkt att få med något på bild men jag får väl skylla på att det vi åt var så smarrigt att vi helt enkelt inte hade tid med någon fotografering just då. Kan delge er att vi valde ut varsin bit underbart god paj med jordgubbar och rabarber. Till det valde vi vaniljsås. Nu heter det väl att man äter paj med vaniljsås och inte tvärtom men expediten på fiket måste blivit smått galen då hon hällde på sås. Vi balanserade ut varsin tallrik med maaaaaassor av sås. Tänkte på skoj fråga efter en djup tallrik till soppan men jag avstod. Hur eller hur så gled all såsen ner i strupen när vi satt där och språkade. Tiden går alltid alldeles för fort när man har roligt och efter ett tag var det dags för mig att lyfta på häcken, jag skulle och fixa mina naglar. De har verkligen vuxit bra och var behov av lite omvårdnad.  Nu är de fina igen, lite kortare, med enkel fransk manikyr som jag tycker är allra snyggast. Innan jag åkte hem så tog jag en runda nere vid vattnet. Det finns otroligt många platser i vår sjöstad som man aldrig blir mätt av att uppleva och fånga in med sina sinnen. Nu bjuder jag med er på en liten runda. Ta på er bra skor så drar vi. Öppna munnen och andas in det härliga junivädret, titta på den underbart blåa himlen, låt vinden sakta smeka er i ansiktet, lyssna på fågelskriket nere vid stenarna i sjön.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

Senare på kvällen cyklade jag och hämtade dottern på poolpartyt som hon hade varit på. Vi pratade hela vägen hem om hur roligt hon hade haft det med sina blivande klasskompisar. Ni kan ju tänka er att det var en väldigt glad mamma som cyklade där bredvid och lyssnade och ställde 1000 frågor av nyfikenhet. Angående detta så måste jag tacka för alla era fina kommentarer om dotterns byte av skola. De betyder mer än ni tror och jag har läst dem flera gånger om. Ni må tro att jag har funderat och funderat om hur det ska gå.
 
Maken har åkt med en vän och gör den traditionella fisketrippen över några dagar. Här blir det jag och barnen kvar. Idag tog jag och sonen och hans vän en tripp över bron och strosade runt en stund i köpcentret innan vi tog färden ner mot hamnen och köpte glass som vi mumsade i oss. Vackert, varmt och fint som bara den. Resten av dagen har jag varit i trädgården och på altanen. Det har varit en helt fantastisk vacker sommardag!


Kulglass i våffla, det är grejer det!

Ölandsbron får jag aldrig nog av. Den är så fin!


Jag lovade ju att visa er mitt fika som jag bakade och berättade om i förra inlägget. Nu blir det ju tyvärr inte alltid som man tänkt sig. Kan ni hålla er på halster så kika in här i morgon igen så ska jag visa er receptet och värsta snyggklänningen. Ja, det tycker jag iaf. Jag köpte den idag när jag var över där på andra sidan bron. Nu ska jag strax krypa i säng, ska bara fånga den nedrans flugan som är så störig här bredvid. Hoppas att ni har haft en bra nationaldag. Har ni varit lediga eller jobbar ni?
 
Yes, nu fångade jag flugan...alltså blir det sängen nu!
 
Natti natti alla goa vänner!
Kramelikram Veronica
 
 

4 kommentarer:

  1. Underbara bilder du bjuder oss på .....
    Krammmm
    //Anneli

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft ljuvligt väder ett par dagar. Man bara njuter!:)
    Var också och fixade naglarna i onsdags och det blev fransk manikyr. Mina naglar växer som ogräs för närvarande, så hon fick kapa dem rätt rejält.
    Jag är långledig den här helgen, men jag städar och plockar inför söndagens konfirmation. Ska även försöka få med mig dottern på stan en sväng och titta på skor.
    Härligt det ser ut på dina bilder!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!! Igår var det inte bara Sveriges Nationaldag utan även födelsedagsfirande här hos oss... Dottern fyllde 17 år så det var kalas med hela tjocka släkten. Bjöd på grillat och nypotatis och efter det en rabarberpaj med vaniljsås... gottigott!
    Nu blir det förberedelser inför nästa veckas studentfirande för sonen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så många vackra bilder. Det är verkligen underbara dagar nu.
    Ha en fin helg !
    Kram Eva

    SvaraRadera