Sidor

tisdag 8 januari 2013

Handbollshelg och eftermiddagsmys!

Nu är allt som vanligt igen, vanliga dagar med vanligt innehåll. Veckor fullspäckade med diverse olika aktiviteter. Jag är taximamma, vanlig mamma, sambo, förskollärare, kollega, kompis, tränare, faster, dotter, storasyster, granne, bloggare, galenpanna...you name it!  I fredags åkte jag, mina 3 tränarkollegor och 16 av tjejerna i vårt handbollslag till Jönköping för att spela Hallbybollen. En cup som det var 4000 handbollspelande ungdomar anmälda till. (286 lag) Det var den första cupen som tjejerna har varit på och det lär inte bli den sista. Med nervositet, spänning, glädje och kämparglöd spelade vi flera matcher. Vi gick vidare i grundspelet och spelade i kvarten där vi tyvärr åkte ut. Motståndet var bitvis enormt svårt och så kan det ju vara när lagen lottas. Jag som tränare är ändå enormt stolt. I söndagskväll kom vi hem sent och jag måste säga att i går på jobbet var jag helt slut! Det har varit mycket intensivt med allt som har hänt, matcher som skulle spelas, matcher som det skulle tittas på, en sväng till äventyrsbadet, bussar som skulle hinnas med, mat som skulle ätas, väskor som skulle packas, luftmadrasser som skulle blåsas upp mm


Men..det har varit så himla roligt! Jag ser redan fram emot nästa turnering eller cup. Till helgen har vi våra vanliga matcher och det ska verkligen bli kul att se hur de har utvecklats i och med alla matcher på cupen. Våran lagmaskot har givetvis varit med oss, han smet även in i omklädningsrummet i simhallen, fniss. Men han kollade bara lite med ena ögat! Lagom till cupen så kom våra fina träningskläder, kan väl säga att jag i stort sett har levt i mina under 3 dagar. Nu har de gått en säker tvättmaskinsomgång till mötes.

Idag slutade jag tidigt och det blev en stunds eftermiddagsmys med barnen innan det var dags att åter agera taximamma till sonen som skulle till ishallen. Vi gjorde smarrig smoothie med massor av härliga frukter (receptet återkommer jag till ) och vi tittade på filmen Modig. (en barn/familjefilm jag rekommenderar). Sådana här tillfällen är väldigt värdefulla, tycker jag. Det är inte ofta som båda barnen är hemma utan kompisar och att inte heller ha någon läxa som måste göras är ju faktiskt lite lyxigt. Näehä, mina kära vänner, nu ska jag faktiskt logga ut och gå och lägga mig. John Blund håller på att strö sitt sömnpulver över mig och sängen behöver lite sällskap. Egentligen skulle det ha varit bilder här i mitt inlägg men det gick inte att lägga in några. Någon som har samma problem? Vad göra?

Ha det gott och underbar onsdag till er alla!
Kramelikram Veronica



 

1 kommentar:

  1. Man är rätt slut efter så mycket handboll. Det räckte med en heldag för oss, känns som att det sitter i än. Kul att se hur de hela tiden lär sig mer och utvecklas som handbollsspelare. Ska ni till BUA-cupen senare i vår?
    Blogger krånglar och jag fick rådet via en annan blogg att gå in via google chrome eller någon annan webbläsare. Då har det fungerat att lägga upp bilder. Höll på att bli tokig häromdagen på detta och jag fick också lägga ett bildlöst inlägg den gången.
    Här blir det väldigt sällan sådant där eftermiddagsmys, men var tredje helg jobbar maken och då brukar vi ha fredagsmys alldeles själva bara jag och barnen och det är extra mysigt att verkligen bara ägna sig åt dem då. Blir så lätt att vi hamnar på olika platser när alla är hemma. Vet inte riktigt varför.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera