Sidor

tisdag 9 oktober 2012

Bloggcandy....Min blogg firar 1 år!

Tiden rusar fram........Min blogg fyller 1 år idag och det tänker jag fira med att först och främst klappa på axeln och säga Grattis till mig själv! När jag skrev mitt första inlägg den 9 oktober förra året så hade jag ingen som helst aning om att jag via min blogg skulle få sååå många härliga bloggvänner! Det är alltid lika roligt att läsa era kommentarer och besöka era sidor. Ni ger mig väldigt mycket inspiration och tips på allt mellan himmel och jord. Detta är även vad min blogg handlar om. Jag skriver om det som berör mig just för stunden. Som ni märker så handlar den om allt möjligt. När det suger i fikatarmen så blir det mycket kakbak, vissa dagar kommer pysselmamman i mig fram, andra dagar blir det prat om min roll som mamma. Ja, det är väl just sån som jag är..... en mamma med många bollar i luften!

P.g.a 1 årsdagen så fick jag ännu en galen idé och tänkte att jag skulle ha en liten höstutlottning där du får vara med om du har lust! Vinsten är hemlig men jag kan säga så mycket som att det är något som har med hösten att göra. Det finns chans på 3 olika paket och man kan få upp till 2 lotter.

1 lott om du lämnar en kommentar i detta inlägget.
2 lotter om du länkar den här bilden till din sida och skriver texten:
Galenskap och lite allvar firar 1 år med utlottning t.o.m. 20/10


 Den här bilden var min första header!

I kväll har jag haft föräldramöte och det gick riktigt bra. Det var väldigt bra uppslutning med många föräldrar. Vi var tre mycket nöjda pedagoger som gick hem efter en lång dag på jobbet. Om man lämnar sin arbetsplats med härlig glädje i kroppen så spelar det inte så stor roll om vissa dagar blir lite senare än andra. I morgon ska jag på utvecklingssamtal i skolan hos dottern och det ska bli spännande att höra hur de tycker att hon  har utvecklats sen förra samtalet. Hon är en duktig tjej på alla sätt och vis och jag känner ingen oro.

Imåndags började den årliga älgjakten och nu får man ta det ganska lugnt vad gäller skogsutflykterna ett tag framöver. Inte för att jag liknar en älg precis men vem vågar chansa. Näe, det blir allt att vänta och låta dom skjuta färdigt.




Sist ut i kväll blir ännu ett Bra-att-ha-kort. Motivet är inte målat utav mig utan är färdiga bilder som jag köpte på Panduro i somras. Längst ner till höger tänkte jag skriva dit namnet på den som ska få kortet. Just nu står det i hyllan och väntar på någon lämplig kandidat. Till sidorna har jag använt en kantstans ifrån Fiskars som  heter Boundary Water.



Nu väntar kudden och min goa säng. Ha det så gott alla fina och bästa onsdagen till er!

Kramelikram Veronica


16 kommentarer:

  1. Grattis på 1-årsdagen!
    Jag är gärna med i utlottningen och länkar i min blogg också :-)

    // Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica
    Grattis till 1 års- jubileumet!!! Så skoj att du har en candy, vill gärna vara med och fira och få chansen på ett hemligt paket :)Lägger ut i bloggen med så dubblar jag chansen. Grattis kortet är jättefint!!!
    Ha en fin dag! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Grattis fina vän på 1-års dagen!!
    Klart jag vill vara med i din utlottning, har redan länkat, haha
    Kram kram

    Sv: Ärligt talat så gnabbas dom sällan och aldrig. Dom är otroligt gulliga med varandra och det värmer så i mammahjärtat.

    Jo jag såg det hemska som hände hockeyn igår.
    Orolig? Skojar du?? Jag blir svettig vid sargduellerna och fasar över vad som kan hända. Men å andra sidan så kan man ju inte leva efter det. Då blir ju livet väldigt begränsat. Ett nyckelbensbrott är det värsta sonen råkat ut för och då tänkte jag faktiskt att huvud och nacke klarade ju sig i alla fall...

    SvaraRadera
  4. Grattis till 1 år med blogg!:) Är gärna med i utlottningen och länkar naturligtvis från min.
    Vi hade föräldramöte förra veckan och vi hade också väldigt bra uppslutning, kul!:) Många pappor var det också.
    Får nog kolla detta med att lägga bilder bakom texten, är riktigt fint.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till 1 års bloggande och det har du gjort med bravur.
    En härlig blogg med underbara bilder på massa olika saker.
    Japp till helgen bär det av till Växjö vi är nog ett gäng på över 15 personer som ska åka från Kalmar om jag räknat rätt. Så det är jätte kul.
    Du får ta och hänga med någon gång. Vill man inte vara två dagar går det lika bra att vara en dag. Nästa träff som ligger när är Västerviks träfen som Hobbyhärvan har. Den ligger lör 27/10 och sönd 28/10. En lagom stor träff med många bra tips och idèr från deras jätte bra DT. Mycket välplanerad och trevlig stämning. Kan varmt rekomenderas. 250:- för båda dagarna. Vill du veta mer är det bara att hoppa in på Hobbhyhärvan och gå vidare till träffen. Ha en under helg. Många Kramar Louise

    SvaraRadera
  6. Tävling - spännande!
    EN lott till mig tack!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Grattis grattis!
    vad kul att vi hittade varandra fina du. Hoppas du hänger kvar länge, länge.....
    Kramis Kristina

    SvaraRadera
  8. Men grattis till ett år !! Va kul och va tiden bara rusar iväg !!! Gardinerna i min hall har jag köpt på loppis för ynka 30 kr :):) !!! Du får gärna flytta in jag har gott om utrymme !!! Ha en fortsatt skön fredag !!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Grattis på 1-års dagen! (lite sent kanske:)

    Alltid kul att komma in och hälsa på hos dig, kul att följa ditt liv vad det än innehåller.


    Kram, kram

    SvaraRadera
  10. Garttis kära du !!! Tiden går fort och man nästan hisnar ibland. Men det är en ny värld man hamnar i här . Och många nya vänner får man förutom en massa bra och inspirerande idéer. Det är alltid så kul att läsa dina inlägg med allt spännande som händer runt omkring dig.
    Hoppas du har en härlig helg.
    Jag länkar förstås.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  11. Grattis på 1-årsdagen i efterskott! Ja tänk vad tiden går fort.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Men jag vill ju vara med, såklart! En lott till mej, tack!

    SvaraRadera
  13. Grattis! :)
    Jag blir gärna med och deltar med 2 lotter (kommentar och länk).
    Härlig inspirerande höstbild!
    Njut hösten! :)

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Grattis till 1-åringen! ;)

    Det är klart jag vill vara med i din utlottning,
    jag länkar i min sidebar.
    Tycker den är så söt din groda bland löven.
    Kramis Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  15. Go kväll. Grattis till 1-års projektet. Jag gästar dig lite nu och då och hoppas därför på många år till. Tack för lotten. Monika B
    janjakobsson53@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Opppps detta höll jag på att mista ,
    JA VILL VARA MED

    Gör som du skrivit länkat , kommenterat .......

    Kram på dig
    //anneli

    SvaraRadera