Sidor

lördag 4 augusti 2012

Dagen som började kanon och slutade i tårar!

Idag har dottern och jag skrivit listor...en SKA-GÖRA-lista och en VILL-GÖRA-lista. På den sistnämda så blev det fullt på pappret väldigt snabbt. Sötgos har en gedigen lista på vad hon vill hitta på. Tur för henne är att jag gillar samtliga av förslagen. Dock kommer vi nog inte att hinna med alla innan min semester är slut. Efter att ha gjort vissa saker idag så kan vi  stryka lite från den där "Vill-göra-listan".

Först packade vi en fikakorg och bestämde att vi skulle åka till Skälby. Det är en väldigt fin plats att besöka, gärna med barn. Ett jättestort grönområde med en enorm lekplats sedan ligger 4H-gården precis bredvid med en hel del djur. När vi kom dit så var det som vanligt väldigt mycket folk men vi hittade platserna vid rätt tidpunkt. När dottern skulle klättra i den nya stora klätterställningen så var hon nästan ensam under en lång stund, likadant var det när vi var inne hos kaninerna och marsvinen (då var alla andra människor vid ponnyridningen...eller nåt annat) När vi slog oss ner på filten för vår fikastund så blev det så himla varmt och vi bestämde att en tur till stranden skulle sitta fint. Hem och hämta badkassen och sen drog vi iväg igen. Vi var i en  lång stund och det var jätte varmt och skönt i vattnet. Jaja, jag ska erkänna att dottern var i bra länge innan jag vågade mig i. Nu efteråt fattar jag inte varför jag inte lyssnade på henne direkt när hon sa att det var varmt........näe, någon badkruka vill jag då inte vara!!!!! Att jag sedan slog i foten i badstegen så att den är lite öm för tillfället är en helt annan historia.!!! Ute på altanen grillade vi  kött och grönsaker till kvällsmat....gottigottgott. .........och nu säger jag det igen........i den UNDERBARA solens värme.!!!!

Nybakade kakor är aldrig fel!

Det enorma nätet

Dottern är en riktig klätterapa och tog sig ända upp

Söta kaniner fanns det gott om

Morgontofflor i kaninhuset?

Nej, det var två sådana här lurviga rackare.

Tänk att marsvin är så nyfikna. Den här kompisen undrar nog om vi hade nån mat.



Här är ett kort som förmedlar mycket sommar för mig.

Vit, röd, marin...det är sommar det....


Likt vågorna som böljar på havet är den här stansen


Ankaret hänger med...


och givetvis lite hampasnöre med slagen råbandsknop........

Precis nyss skulle jag stänga dörren ut till altanen och fick se den mest fantastiskt fina solnedgång som jag sett på länge. Syrsorna spelar och ingen vind på mils avstånd. Vad händer då? Jo, jag tar några foton som jag är supernöjd med och när jag sedan stänger dörren så har jag kameran i den ena handen och fastnar på nåt sätt vid handtaget och tappar kameran KRASCH  BOM rakt ner i altangolvet ramlar den och nu ligger den här på bordet och stirrar på mig med objektivet öppet....helt snett. Just nu är jag ganska ledsen måste jag säga... jaha, då var det till att köpa sig en ny kamera då. Enkelt egentligen...för den som har råd....

Men men det kunde varit värre,,........ska man väl säga nu.........men just nu kan jag inte komma på vad det ska.? Nu vet jag iaf vad jag ska skriva på min VILL-HA-lista!!!!!!!

Det enda positiva är  att i morgonkväll kommer mina killar hem igen.....det ska bli sååååå kul att se dem igen.






Ha det gott!
Kramelikram Veronica










3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni haft, du och dottern!:)
    Men vad tråkigt med kameran!:( Förstår dig fullständigt.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hjälp vad tråkigt, är du säker på att inte er hemförsäkring kan hjälpa till lite. Du kan ju inte vara utan kamera. Om nu kameran tvunget skulle gå åt skogen så var det ju tur att du hann fota er mysiga dag fört. Att göra listor är bra, så härlig känsla att få stryka.
    Ses i morgon!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dag ni verkar ha haft, du och dottern! vad trist att din kamera tog sig ett dyk ner på altan:( Håller med bloggaren här ovan, kolla om den inte går på försäkringen!
    Kortet du har gjort är underbart fint! Älskar de fina papperna:) Stansen var himla fin också, vad är det för märke på den?

    Hoppas att ni får en underbar dag idag!
    Kram Helen

    SvaraRadera