Sidor

lördag 21 juli 2012

Vindens hemligheter, slängmani och så lite grönska!

Jag måste få berömma mig själv för mitt röjande här hemma som går framåt med en rasande fart. För er som läst mina inlägg vet att jag tillbringat de senaste dagarna med att rensa och slänga. Eftersom sommaren nu ser ut som den gör så kan man ju likaväl göra nåt välbehövligt. Igår var jag uppe på vinden och spanade efter fler saker som skulle bort. Vinden är en otroligt bra plats att ställa undan sånt som man tror sig eventuellt behöva senare. Sambon såg optimistisk ut efter varje grej som kom nerfarandes från vindsluckan. Tror minsann att man kunde se ögon som förmedlade ett uttryck som sa ÄNTLIGEN!! Medan jag slängde ner prylar så höll sig resten av familjen på behagligt avstånd för att inte riskera att få nåt i huvudet.  Så här lät det ungefär:  Behöver vi det här längre? Nej! Ok då slänger jag det! Duns! Så när jag gick där och rafsa bland kartonger och plastbackar så hittade jag en liten låda med mitt namn på. Utan att veta vad som fanns där så öppnade jag locket och vad fick jag se om inte min lilla Bruno. Min kära nalle som jag delat säng med under min barndoms uppväxt. Något medtagen med sitt bruna lurv, skinntassar och skinnfötter och med mindre maginnehåll men fortfarande min gamla nalle! Givetvis fick han följa med ner och sitter nu som hedersgäst uppe på soffkanten i väntan på en bättre plats. 




Men allt har inte gått samma väg till mötes.
Herre jisses, man börjar bli stammis där på återvinningscentralen. 






Gårdagens morgon hördes en sång sjungandes här hemma....Sol, vind och vatten, höga berg och djupa hav.....sonen var på strålande humör och snart började även jag gå och sjunga på den trallvänliga låten. Efter en stund kom så kommentaren som fick mig att brista ut i skratt. "Jag är ingen fin människa, därför kan jag komma tidigt!" så sa sonen när han skulle cykla iväg till kompisen. Ni vet ordspråket: Fint folk kommer sent. Joooo, underbara son, du är världens bästa kille, härliga kompis, goa storebrossa och min fantastiskt FINA unge! Något annat som är fint är väl ringblommor! Har man en gång petat ner några frön i marken så kan man vara säker på att det kommer ringblommor där varje år....iallafall så är det så hos mig.







Mina paprikor växer på och snart kan vi gotta oss i dessa läckerheter.




Inte röda ännu....men snart!



Spetspaprika som ska bli gul.



Inte visste väl jag att USB är två saker.

Visste ni? 

Hur som helst....när vi var i Stockholm så köpte vi den här ölen.

Ute-Sittar-Bärs!!





Riktigt god sommaröl!

Nu önskar jag er en underbar lördag allihop. Själv hoppas jag kunna njuta av den där gula som då och då ÄNTLIGEN visar sig där uppe bland molnen. (annars får man väl hitta på nåt annat) Sambon gick på semester igår och han brukar ha tur med vädret. De har ju lovat att värmen är på g men jag slutade för länge sedan att lita på vädergubbarna. Men...Kanske, kanske, kanske blir det en helg i solens tecken! Please...shine on me!!!


Gosekramar till er från mig!
Veronica

4 kommentarer:

  1. Har ju också rensat här hemma och en del har åkt till värmeverket och igår åkte ett lass till en loppis som ska vara nästa lördag. Har fortfarande några kassar som ska till återvinningen, men det får bli under dagen. Är ju såå skönt att bli av med sakerna och som du skriver, man har ju massor med saker som inte används längre och som bara tar plats.
    Här skiner solen också idag, men det är bara 15-16 grader.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, vad roligt. Ute sittar bärs :)
    Han ser lite luggsliten ut din gamle vän Bruno. Men väldigt söt och charmig :)
    Vi har, peppar peppar, haft en fin vecka här. Visserligen lite molningt ibland men soligt för det mesta.
    Ha en fortsatt fin helg! Här ska det grillas i kväll :)
    Kram kram

    Sv: Jag gillar dina boktips jättemycket, haha

    SvaraRadera
  3. Hoppas att solen varit hos dig idag! Vi har minsann fått se den större delen av dagen. Duktiga du som rensar så.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej på dig i sommarvärmen ................ nej burr så kallt vi har vi har ingen värme alls enligt mig ....Vi har också haft röjning här hemma så igår var det dags att fylla bilen och åka till vår återvinningsstation HERRE GUD vilket ställe när vi kom var det KÖ in sedan sprang folk som yra höns och slängde i olika containrar jag satt i bilen och beskådade allt tog bara någon sekund så var Peter min man en av dom som sprang som en galning fram och tillbaka ............tur vi har dessa sopstationer tänk annars så mycket skräp som skulle (förmodligen) ligga i våra skogar .............

    Fina bilder du visar ....

    Kram på dig
    //anneli

    SvaraRadera