Sidor

tisdag 13 december 2011

Konstig luciadag

Lusse lelle, Lusse lelle 11 nätter före jul....


.......13 december,tänkt idag är det Lucia och här ligger jag fortfarande i sängen och är helt matt. Det blev ju inte alls som jag tänkt mig denna dagen.

Lussekatterna som jag skulle bakat i helgen och paketet som vi skulle handlat till pappa. Och luciakronan som jag skulle tagit ner från vinden. Nu tänker ni att det där kunde hon väl ha gjort innan och planerat lite mer. Och ja, visst.....både ja och nej för........ni som läser min blogg vet vilket gigantiskt schema jag har under veckorna med allt som ska hinnas med och barn som ska skjutsas och hämtas både hit och dit. Jag har helt enkelt inte haft någon tid till detta innan. Jag hade i och för sig kunnat handla paketet tidigare men inte inte haft den blekaste aning om vad jag skulle köpa. Flera gånger har jag faktiskt gått i affärerna och sedan kommit hem utan någonting. Vad gäller lussekatterna så har jag den senaste tiden varit så förkyld att jag inte velat stå där och baka och eventuellt nysa över alltihop. Min sambo som i och för sig älskar att vara i köket har ju jobbat borta väldigt mycket den senaste tiden, så han har inte heller hunnit med att göra några. Men det är tur att det finns goa människor.........svärmor kommer över i kväll med ett gäng nybakade lussekatter! Tusen tack.....och tårtan kommer då även att finnas på plats!!! Kanske blir det en "bra" 40 årsdag för sambon ändå.......


Jag får väl ligga här och bli serverad lite gottigt i sängen för jag orkar mig nog inte upp. Har varit uppe och testat några gånger men jag blir helt yr i mössan.

Luciatåget som ni såg i början av mitt inlägg har hängt med i flera år. Det har blivit tradition att ställa fram den dagen innan lucia. Fram till förra året så fungerade ljusen framför men de har tyvärr pajat och lucian har råkat tappa några ljus i kronan. Jag tycker ändå att den är så himla fin att jag inte vill kasta den. Kanske kan jag fixa till den med både lysande ljus och även i kronan till nästa år. Jag är en sån som har svårt att bara göra mig av med saker så där.



Med detta något nyare luciatåg önskar jag nu er alla en finfin fortsatt Luciadag!



Kramelikram Veronica




10 kommentarer:

  1. Oj oj oj .....men det ordnar sig ! Snart är du pigg som en nötkärna igen. Kram från Eva

    SvaraRadera
  2. Vet du vännen! Det blev Lucia i alla fall, ljus och sång runt om i stugorna. hoppa du blir bättre snart då kanske Ni kan ha en mysig stund med julsångar i stället! Man ska ta det lugnt när man inte är kry! var rädd om dig!
    Ha en trevlig kväll!
    kram lene

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att vara sjuk!
    Här fick jag bara se luciatåget på jobbet och knappt det. Inget av våra barn har lussat idag utan bara fått se skolans lucia. Nästa år är det dock dotterns årskull som har lucia för hela skolan!:)
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga inlägg du skriver. Du bjuder verkligen in oss alla till dig och din fam.
    Ligg du kvar i sängen tills du är bra. Hjälper inte att vara uppe för tidigt för då ligger man där bara snart igen.
    Jag hoppas du snart är på benen igen.
    Många Kramar Louise

    SvaraRadera
  5. Inte kul att va sjuk men vilken tur att du har svärmor som rycker in med lite lussekatter!!!Du får Gratta din man.!!!Himla gulligt luciatåg!!!!
    Krya på dej!!!!
    En massa kryapådej kramar!!!!!

    SvaraRadera
  6. Usch då, krya på dig!!!

    Det är kul med julpynt som hängt med i flera år, det gör inget om de är lite kantstötta...det visar bara att de används ;)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tjo!
    Ja dygnet har för få timmar! Varför finns det tidtagare men inga tidgivare? ;)

    Gulligt Luciatåg, lite annorlunda. Klart att du ska ha det kvar

    Sv: Vad roligt att du trivdes hos mig. Du är så välkommen åter. Nu ska jag kika runt hos dig :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Krya på dig !!!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  9. Stackars dig, men du ska se du är pigg som en liten tomtenisse till jul det ordnar sig alltid ................

    Kram o krya på dig
    //anneli

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du mår bättre nu!
    Ha en mysig fjärde advent!:)
    Kram

    SvaraRadera