Sidor

måndag 7 november 2011

Lite pyssel, sportig helg och ett betonghjärta

Denna dagen ett liv....visst var det väl så han sa, Melker i Saltkråkan? Tänk om man bara levde en dag, hur skulle jag hinna med allt då? I helgen har tiden bara runnit iväg och jag har inte hunnit hälften av det som jag hade tänkt mig att hinna. Himla tur att man har fler dagar. Vilken tur att jag inte blev en dagsslända för HUR hade jag gjort om jag varit intresserad av ex. scrapping. Det som kan ta flera timmar innan man är färdig med ett enda kort eller en layout. Då hade man ju avverkat halva sitt liv... Nej, jag är faktiskt tacksam över att vara en lagom stressad mamma i mina bästa år med flera projekt på gång...... För det jag inte hinner idag kan jag ju alltid göra en annan dag!!!



Här är några kort jag i alla fall har hunnit med. Först ut är ett HALLOWEENKORT.


Här var det BUS ELLER GODIS och det blev visst godis!




Färgerna gör inte kortet rättvisa eftersom det var för mörkt när jag tog bilden. Skulle nog behövt ta bilderna utomhus. Men ibland blir man för snabb, tja sån är jag.

Texten har jag skrivit med min favoritpenna. För första gången har jag använt knappar. Tog några och satte i hörnen. Tipset på dessa fina knappåsar fick jag från Lena. Tack vännen, jag köpte tre olika färger. Här är den röda påsen.







Fladdermössen är från ett stämpelkit som jag köpt hos Sandra på Pysselgalen. Jag stämplade och klippte ut dem. Det randiga pappret kommer oxå därifrån. Har en passion för randigt och prickigt!! Detta har exempelvis visat sig på barnens kläder under deras uppväxt. Jag tycker att det är mönster som förmedlar glädje....och glädje vill jag ha massor av!!



Nu till ett helt annat kort. Ingen speciell som det är tänkt till. Ett bra-att-ha-kort helt enkelt! Här har jag bara experimenterat lite med olika papper och band. Även här gör inte kameran färgerna rättvisa. Bakgrundspappret är egentligen mycket mer grönturkost. Här ser det nästan blått ut.




Har fått dille på att riva lite i mina papper och chalka (gärna i någon murrig färg. Det ser nästan lite eldat ut) Det hade jag inte vågat för ett tag sedan. Men nu experimenterar jag mer. Är ju fortfarande lite grön i detta med att tillverka kort. Men det är såååå roligt!!


Berättade ju för ett tag sedan om att mina barn varit med  mig och pysslat. Här kommer nu äntligen bilder på det som min dotter gjort. Väldigt stilig, tycker hennes mamma. Självklart blev den BLÅ för det är favoritfärgen just nu! Vad hon ska ha i den har hon inte berättat för mig ännu, så det blir en överraskning.



Helgen som gick innehöll för vår familj en vanlig dos av hockey. I lördags hade dottern träning och sonen match.  i söndags var det dotterns tur att få gå fanborgen. För er som inte vet vad det är så ska jag berätta; man får åka in på isen i mörker med några av sina lagkamrater hållandes varsin fackla. Sedan står man där när lagen (A-laget) åker ut på isen. Jag tog mig ut i ett av båsen för att försöka ta några kort på de små liven. Höll senare nästan på att bli manglad när hela klanen dvs. de stora grabbarna skulle förbi mig. Hoppade som ni förstår snabbt åt sidan!! Vi var kvar och såg matchen som Kalmar vann med hela 10-0!!!!Heja heja!!

Annars avlöpte helgen som vanligt alldeles för fort. Som flera andra besökte även jag kyrkogården och tände några ljus nu vid Allahelgona. Det var verkligen vackert med alla dessa tända ljus och allt annat fint som människor satt ut runt omkring gravarna. I år såg jag många hjärtan av olika slag. Det var hjärtan i mossa, hjärtan i betong, hjärtan i sten m.m När jag kom hem så tände även jag mitt betonghjärta som jag gjort på jobbet för några veckor sedan.





JIPPIIIIIII................måste bara slutligen få berätta att jag är sååååå himla glad!!!!!!!!!!!!!!!

Äntligen har jag fått rätt på inställningarna så att ni får upp mina nya inlägg. Hoppas att ni ibland går in och kikar en liten stund här hos mig och  lämna gärna en kommentar. Det är alltid lika roligt med besök!!

Puss på er och ha en fin vecka!

Kramelikram Veronica

4 kommentarer:

  1. YES !!! Jag hoppade till när jag såg att ditt inlägg var synligt . Så bra !!! Härligt Haloweenkort du har gjort . Och dotterns ask var ju helt fantastisk.Jag kom för sent till de fina knappväskorna, men det gjorde inget. Har drösvis med knappar, men jag tyckte att de var gulliga.
    Gillar dina dekorationer vid entrén. Det ser så välkomnande ut. Vi ses väl på lördag ??!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej, så duktig du har varit kortet är jättefint , asken som din dotter gjort är också superfin ........
    Visst är det mysigt nu att tända massa ljus men glöm inte släcka bara .....går alltid en extra runda om kvällarna för att se att jag inte glömt något.....

    Nu har vi Lördagens begivenhetet framför oss vad kul vi ska ha ..........

    Kram på dig så ses vi snart
    //anneli

    SvaraRadera
  3. Vilket läckert Halloweenkort du har gjort, helt i de rätta färgerna, kanonfint.
    Tack för goa kommentarer på min sida. Blir spännande att träffas på lördag så man får ett ansikte bakom bloggen. Mig hittar du lätt för jag ska stå för boxvikning.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du visar här!! Kul att äntligen få upp ditt blogginlägg... :-)
    Nu närmar vi oss lördag!! Ska bli SÅ HIMLA KUL!! :-)
    Kram kram
    ps. har mailat dig oxå...

    SvaraRadera