Sidor

onsdag 19 oktober 2011

Otur och pinsamheter

Tjingeling!

Vill börja med att tacka för alla gulliga kommentarer som jag har fått sedan jag startade upp min blogg. Det är sååååååå roligt att se att någon tycker om det som man gör eller det som man skriver om. Bamsekram till er alla!!


Idag har jag varit på besök hos Sandra på Pysselgalen. Skulle bara dit och hälsa på henne en stund innan hon stängde för dagen. Hittade så himla fina papper varav några fick följa med mig hem. Tänkte bl.a göra julkort av dem. Snart kommer det in nya grejer......spännande!! Dottern fastnade hos Sandras hund, som hon för övrigt ÄLSKADE (vilket hon berättade i bilen hem!) Nåja, vi ska INTE skaffa hund. Innan vi gick hann jag med att städa delar av golvet och några hyllplan, vilket i ett snabbt ögonblick hade bytt färg från ljust till svart, då dottern lite oturligt råkat "titta" på en flaska som var öppen. Jaja, det var inte hennes fel! För er som undrar; jo,det blev senare rent. Det är nästan lika galet som när jag för något år sedan lite snabbt skulle in på en stormarknad och handla och jag då på något sätt lyckas välta ner SAMTLIGA konservburkar med krossade tomater som stod där uppställda i en mycket fin boll. Gissa hur mycket det låter när ett hundratal burkar ramlar ner!
Då ville jag för en stund bara försvinna.......

Nu fyller snart dottern år och då vill hon ju ha kalas för sina kompisar. Jag "pysselmamman" tänkte att det skulle bli lite pyssliga aktiviteter på kalaset. Eftersom jag vet att hon oxå tycker mycket om det så berättade jag om min tankar för henne. Gissa vad hon sa; "Nej mamma, vad tror du att killarna säger då? Vi måste göra något annat annars vill dom inte komma!" Okej, jag som trodde att även pojkar tyckte om att pyssla. Jag har en liten aktivitet som jag skulle vilja testa med alla. Vi får väl se om dottern godkänner det. Jag återkommer...hmm

På tal om pyssel så har jag sett ett klipp på datorn som jag tänkte testa när jag pysslar nästa gång. Blir nog på fredag om jag får bestämma. Tiden räcker liksom inte till i veckorna.

Det var allt från mig, ha en underbar torsdag!

Kramelikram Veronica

2 kommentarer:

  1. Halloj..är lite fundersam..du ligger i min blogglista men dina nya inlägg uppdateras inte..konstigt. Får kolla upp det när jag är lite mer pigg..

    Kalas med pyssel är ju klockrent..och killar gillar visst att pyssla!! Säg det till dotera!! ;-)

    Vad du ställer till det i butiker?? Minns att du berättade om,.vad var det nu..spilld cola i min butik?? hahaha...

    Ha det gott tills vi hörs igen!!

    Kram lena

    SvaraRadera
  2. Ser att det är fler som inte får upp dina nya inlägg i blogglistan... undrar varför?
    Du kommer säkret på något kul som passar alla på kalaset. Ska bli spännande att höra vad det blir!
    Jaha, jag undrar om jag ska porta dig från Gerdas nu då innan du ställer till med något!? ;-)
    Ha det så bra!!
    Kram kram

    SvaraRadera