Sidor

fredag 14 oktober 2011

En tråkig sak, en rolig och så lite scrap

Idag hände det igen, fast ännu värre! Under en tid har det varit lite småbränder inte alls långt ifrån där jag bor.När jag vaknade i morse kunde jag se på nyheterna att stora delar av affärscentrum hade brunnit ner.Kvar finns inte apoteket där jag handlade för några dagar sedan. Borta är bageriet där man kunde köpa så goda bullar. Frisersalongen med den coola bilen som barnen satt i när de var små (som även min sambo suttit i när han var liten). Ja, allt är nu ett minne blott. Min dotter började gråta när jag berättade och....ja, vad säger man ? Man kunde tydligt känna röklukten när jag släppte av mina barn vid skolan.

Jag blir så otroligt ledsen när jag tänker på alla som på något sätt har drabbats. Jag har ett jobb att gå till i morgon men vad händer med dem vars arbetsplats just nu endast består av aska? Jag vill ägna en tanke åt alla dessa stackars individer.

En Jättekram till er alla utsatta!!




Detta om detta.



Min morgon började så ledsamt men sedan övergick den i extrem glädje. Jag har varit på kurs i dag!Jag tillsammans med ett gäng andra pedagoger drog till Oskarshamn tidigt i morse.Vi skulle gå på Skapande för små barn. Två helt underbara människor hade hand om oss en heldag. Jag har experimenterat med olika sorters färger och tekniker.Visste ni förresten att man kan måla med en kratta som barnen har i sandlådan eller att det blir helt otroliga mönsternär man använder en flaskborste? Vi har även gjort mobiler. Ja, inte sådana man ringer med så klart utan sådana man hänger. Min blev inte färdig, ska jobba lite mer med den och visar den i senare inlägg. Batterierna i min kamera skulle så klart strejka dagen till ära men kollegor tog kort, så bilder kommer, jag lovar. I slutet av dagen hade vi dramaövningar, vilket jag som tycker om att spela teater älskar.

Efter en lång dag som tog slut alldeles för fort åkte vi hem.
SSSSSSSuperhärlig dag full av inspiration!!!!!!!!!!!!!!!! 


Och nu över till annat skapande
.
.
.
.
.
.
Tyvärr blev bilden väldigt suddig men ni ser kanske ändå. Jag köpte en tidning av Sandra på Pysselgalen och då medföljde den här lille krabaten. Visst är han söt! I just love him!

Jag har inte gjort något kort med den här stämpeln ännu men jag är helt klart sugen på att prova. För övrigt kan jag rekommendera tidningen som heter Creativity. Massor av spännande läsning och tips.



Här är en annan karta med stämplar som jag inte heller har provat än men känner på mig att de kan bli väldigt användbara.






Det var allt för idag.
Hoppas att ni får en underbar fredag.
Oj, det är visst redan fredag...opps!!

Kramelikram Veronica





1 kommentar:

  1. Härligt att du fick en kul O-hamnsdag!! :-) Låter som ni fick massor av ny inspiration! Ser fram emot att få se ditt skapande med de här nya stämplarna! :-)
    Kramiz

    SvaraRadera