Sidor

onsdag 27 februari 2013

Kvalitetstid och Chokladfondue är riktigt gott!

När man jobbar heltid och sedan efteråt ska skjutsa barnen till olika aktiviteter så blir det lite si och så med det där att umgås. Nu är ju inte alla dagar sådana......men de finns och med största säkerhet i fler familjer än i min. Därför gäller det att verkligen ta vara på tiden när tillfällen bjuds. Vad man hittar på spelar ingen roll, det viktiga är ju att umgås. I vår familj har barnen den senaste tiden blivit riktiga spelfantaster. De har alltid gillat att spela spel men nu är de inne i ett stim. Fredagskvällarna brukar alfapetet komma fram. Att laga mat tillsammans är oxå roligt. Att äta den är naturligtvis ännu bättre. Allt behöver ju inte nödvändigtvis vara mat, det finns ju mumsiga efterrätter med. En sådan kan ex. vara chokladfondue. Sist vi hade det så var barnen med och bestämde och handlade vad de tyckte att vi skulle behöva. Sedan fixade vi iordning allt på en bricka och satte oss framför tv:n och njöt av de goda. Alla högg för fullt med gafflarna i fruktbitarna. Vi var som gamar alla fyra....hahaha. Har ni inte testat detta innan, gör det. Det kommer att gå hem, jag lovar. Vill man så kan man ju ta endast frukt och skippa chokladen. Så här såg det ut hos oss iaf....slurp!
 
 
 
 
 
 
Den här morgonen började med tidig jobbdag, vilket fördelaktigt oxå brukar bidrar till tidigt jobbslut. (givetvis kom jag aldrig därifrån så där tidigt som jag önskat. Ibland finns det saker som man behöver prata med kollegor om innan man kan gå hem). Hämtade sedan dottern på fritids och sonen hemma. Körde in till stan och lämnade sonen på gitarrundervisningen och strosade runt en 20 minuter i affärscentret i väntan på att han skulle bli klar. Frågade sedan om vi skulle ta ett mellanmål i stan innan hockey och handbollsträningen började. Undrar i stundande ögonblick vilken unge som egentligen skulle tackat nej på den frågan? Valet föll på en klassisk hamburgerrestaurang, vilket jag väl inte hade hoppats på..men men nu var det ju kidsen som faktiskt skulle få välja. Med fulla matmenyer och varsin stor glass efteråt så checkade vi ut oerhört mätta. Handbollen och hockeyn tog sedan och bara så där slukade timmar av kvällen.
 
Nu sover barnen, sambon jobbar på annan ort och här sitter jag och har knåpat ihop ett nytt inlägg. Jag har slökollat på Mia på Grötö, vattnat några törstiga blommor, startat en diskmaskin, förberett några tvätthögar inför morgondagen, ätit några kanelknäcke och druckit en kopp te. I morgon har vi inga aktiviteter och jag hoppas att kvällen då erbjuder kvalitetstid med min kära familj. Nu ska i varje fall sängen strax få äga hela mig och det ser jag fram emot mycket!!! Hoppas att ni haft en bra onsdag och att ni oxå får en stunds kvalitetstid i morgon. Och förresten...
 
...när man spelar alfapet så kan det löna sig att "släppa väder". Det kan t.o.m ge höga poäng! *ler*

 
Bästa torsdagen till er mina fina vänner!
Kramelikram Veronica

2 kommentarer:

  1. Ja, jösses, ibland är det svårt att få till den där kvalitetstiden. Den här helgen jobbar maken och sådana helger brukar vi försöka ha lite "torsdagsmys" tillsammans hela familjen. Idag ska jag dock på möte ikväll, så det får bli "söndagsmys istället.
    Den här veckan har det varit mycket och det har inte funnits mycket tid till annat. Ogillar verkligen sådana veckor. Jag behöver dagar då jag kan gå här hemma och fixa och ta dagen som den kommer. Hoppas på en sådan helg!:) Sonen har en bandymatch och dottern ska på kalas, men annars har vi inget program och det ska bli så skönt. Behöver röja och fixa här hemma. Blir stressad av att det är så rörigt.
    Chokladfondue lät ju bara såå gott för en chokladälskare som mig!:)
    Ha en fin torsdag du också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmm, som chokladälskare måste jag erkänna att dina bilder läskar :)

    Hoppas du får en fin helg.

    kram kram Malin

    SvaraRadera