Sidor

fredag 25 januari 2013

Kylig fredagslugn

Fredagslugnet har lagt sig över vårt hus. Tacosen som dottern önskade som kvällsmat slank snabbt ner. Tror att just tacos är ett av det vanligaste maträtterna som äts i svenska hushåll på fredagarna. I morgon är det sonens tur att bestämma kvällsmaten och jag funderar över vad han kommer att välja. Han har inte bestämt sig ännu. Ja, vi får väl se vad det blir. Säkert något med kött, tror jag. Dottern spelar mattespel och sonen spelar nåt annat spel och sambon och jag har sjunkit ner i soffan och kollar på handbollsVM. Spanien mot Slovenien och jag tror nog att Spanien blir det vinnande laget. De är iaf ett grymt bra lag. Till helgen ska vårt handbollslag spela två matcher igen. Det är lag som vi har goda chanser att vinna mot men man vet ju aldrig..men som sagt det är inte över förrän det är över. I morgon ska jag träffa mina goa scrapkompisar igen. Det var ganska länge sedan nu och det ska bli så roligt. Om jag får nåt gjort eller om det bara blir en härlig dag i goda vänners lag det får vi se, något ska jag väl få till.
 
Här håller kylan i sig. I morse var det -17 när jag åkte till jobbet. Lite kallt kan jag väl hålla med om. Ni vet när näsborrarna fastnar när man andas in. På mitt jobb har vi en massa istappar utanför huset och det är faktiskt riktigt vackert när de hänger där i solskenet och blänker som diamanter. Tittar man på den på nära håll så ser de nästan ut som fossiler som man kan se på stengolv. (oj, nu lät jag visst som en arkeolog...hahaha)
 
 
 
 I helgen tänker jag göra islyktor. Det gäller ju att passa på medan det är så här kallt. Ett perfekt pyssel så här i vintertid.
 
Matchen är slut och Spanien vann. Sambon har nästan somnat och mina linser är så torra så jag ser knappt någonting. Har man blivit gammal eller är det bara så att fredagskvällen vann matchen över oss? Ja, inte vet ja men jag återkommer om jag hittar nåt bra svar. Ett svar jag har fått...jo, det gick att skriva detta inlägg trots att jag klämde högertummen i en innedörr i gårkväll. Om det gjorde ont? Förbaskat...är bara förnamnet! Om jag verkligen kan pyssla i morgon? Ja, givetvis...ingenting är omöjligt om man bara vill!
 
Underbar fredagskväll till er alla godingar!
Kramelikram Veronica

3 kommentarer:

  1. Här hade vi bara -15 grader i morse!;) Tyckte att det räckte. Vill inte ha lika kallt imorgon då jag ska åka skidor.
    Lycka till i handbollen! Vår dotter har inte match förrän nästa lördag.
    Här blir det också tidig kväll, får ju inte sova så länge imorgon.
    Ha en bra dag imorgon! Ibland är sällskapet mer viktigt än själva produkten!;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Din stackare som klämt dig! Vad kul det låter med en scrapdag! Ha en toppenhelg! Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt det där med fredagskvällströttheten. På de vanliga vardagskvällarna har jag jättesvårt att komma i säng, jag får verkligen tvinga mig själv. Men på fredagskvällarna då somnar jag i soffa vid nio-tiden och har inga problem med att komma i säng.... och det är väl då man verkligen skulle kunna vara uppe :-)
    Hoppas du hade en rolig scrapingdag idag!
    Kram Karin

    SvaraRadera