Sidor

onsdag 12 september 2012

Brev med röd rosett och en altrad adressbok!

Ibland bara måste man tacka sin mamma! Jag hittade en påse som hon gav mig vid något tillfälle när jag var hemma och hälsade på. En sån där påse som man kan få med hälsningen " Här har du, jag har städat lite uppe i stora garderoben och då hittade jag det här. Ta hem det annars slänger jag det!" Som ni säkert förstår så är det en hel del år sedan som jag packade mina väskor och flyttade hemifrån. Innan jag fortsätter så vill jag bara tacka min mamma så enormt mycket för att innehållet fortfarande finns kvar.  Nåväl...nu ska jag berätta om vad som fanns i påsen......och nu snackar vi nostalgi och vääääldigt mycket 80-90-Tal! BREV.....ett hel hög med brev från mina underbara brevvänner!
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Vänner jag mött på läger av olika slag, vänner jag träffat på handbollsmatcher, vänner som flyttade till USA, vänner som var au-pair i Schweiz, Någon från Belgien, en annan från Frankrike och en hel hoper andra. Jag minns särskilt en brevvän som jag höll kontakten med i väldigt många år. Vi var och hälsade på hos varandra och jag blev både skjutsad och åkte tåg till henne (hon bodde 22 mil bort.) Våra brev var alltid jättelånga och vi pratade om allt. Men tiderna förändras och vi slutade av någon anledning att skriva till varandra. Tror att det var studier och annat som det berodde på.
 
 
 
 
Igår satte jag mig iaf ner och öppnade upp det röda bandet och började läsa. Plötsligt var jag tillbaka på då-tiden. Jag mindes allt. Jag kände igen vissa av breven...en del hade jag läst så många gånger att jag kunde dem utantill.
 
 
 
Datorn, internet och allt tekniskt må vara hur bra som helst. Via dessa har jag fått många nya fina vänner......bloggvänner och det är så roligt att ni finns! Love you! Men...ingenting blir mer äkta än ett hederligt gammalt  handskrivet brev med frimärke på sniskan! Och som Emil i Lönneberga så klurigt sa........att om man behöver skriva brev nån gång så har jag redan en hel hoper som redan är skrivna.....hahaha....
 
 
 
När jag hade läst färdigt (läste väl en sisådär 15 brev) och log och skrattade inombords, så satte jag mig i pysselrummet en stund och piffade upp den här adressboken (som från början bara var svart) För hur eller hur, så tycker nog ändå jag att trots att adresserna finns i mobiltelefonen så går inget upp emot en hederlig gammal adressbok.
 
 
 
 
 
 
VÄNNER ÄR ÄNGLAR PÅ JORDEN!
 
 
 
 
 
Hur är det med er..... har ni haft brevvänner? Ni kanske skriver fortfarande? Skriver ni traditionella brev eller föredrar ni datorn? Nu ska jag strax hoppa i säng för det var en tidig arbetsdag i morse som sedan blev väldigt lång eftersom vi hade familjefest på kvällen.
 
 
Ha det gott alla goa vänner....och tack för att ni finns!
 
Kramelikram Veronica
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Brevvänner hade jag massor. Breven finns kvar men jag har inte läst dem på väldigt länge. Tack för tipset :) Det känns som om brevvännerna kom tillbaks lite när jag började blogga. Kram till dig. Kristina

    SvaraRadera
  2. Jag hade också flera brevvänner, både i Sverige och utomlands. Var faktiskt inte så länge sedan jag läste mina brev!:)
    Jo, så är det förstår du, att från och med i år så måste alla tjejerna ha egna bollar med sig till handbollsträningen. Har ingen aning om varför. Förra året fick de låna.
    Vi är också ett gott gäng på min hemvist och det gör massor. Vi startade lite trevande, men det har blivit jätte bra. Man måste kunna skratta med varandra och det kan vi!:)
    Imorgon har vi stängningsdag och då hoppas jag att vi kan få till en ordentlig planering för vårt arbete.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att spara brev från sina brevvänner !!!!
    Ha en fin helg!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  4. Mm, har också ett gäng sparade brev och hade brevvänner. Nu är det nog så att Bloggandet ersatt breven och jag vet inte om det är bra eller dåligt... Kanske som det mesta andra förändringar, lite både och men nu är det så i alla fall. Allt går fortare med internet och bloggvännerna betyder också mycket. Tack för att du finns. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar "present" du fick av din mamma! Vilken skatt!! Jag hade brevvänner, men som för de flesta av oss slutade man helt plötsligt bara att skriva... Trist! Idag är det mest mail, sms eller FB som blir kontaktvägarna med vännerna, men ibland blir det även telefonen. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hej Veronica
    Oj så skoj att din mamma sparat dina brev...vilken nostalgitripp.
    Jag skrev också mycket brev en gång i tiden och jag håller med dig att ett handskrivet brev är så mycket roligare än att göra det på datan. Din adressbok blev jättefin!!! Ha en skön söndag!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera