Sidor

söndag 15 april 2012

På väg genom livet!

Idag har jag ännu en utmaning som jag gett mig på! Jag talar om FOTOUTMANINGEN. Denna söndag börjar det och temat denna dag är PÅ VÄG. Jag plockade fram kameran och gav mig ut en sväng i omgivningarna. Ja, så här blev det.....

Fötter PÅ VÄG in bland kryddorna

Porslinssvampen PÅ VÄG att försvinna under växtligheten



Spindel PÅ VÄG mot nya mål


Hela livet är man  PÅ VÄG någonstans, mot något eller till någon. Ibland är vägen lång och ibland är den kortare. Man vet inte alltid vad som händer längs vägen eller när den byter spår eller tar slut........men det gör bara det hela mer spännande, tycker jag.

Kika in till Mamma med ambitioner och Edith och jag och se vad de har plåtat och tänkt om detta. De är nämligen upphovskvinnorna till denna roliga utmaning.





Idag var det ju som sagt handbollsavslutning med vår förening. Med det följde uppvisningsmatcher. Några lag spelade mot varandra, andra spelade mot sina föräldrar och de äldsta mot tränarna. vi kvinnliga tränare mötte tjejer födda -95 t.o.m -98. Tänkte att jag har ju ganska bra kondis men blev helt slut. Snacka om intervallträning. Ett attans springande med kontringar åt båda håll flera gånger. Det är i dessa lägen som man inser att det är en viss skillnad i att vara 27 år äldre än de yngsta på planen. Tyckte att vi "gamlingar" kämpade bra och när slutsignalen gick efter 20 minuter så hade vi faktiskt vunnit.....(klappar mig på vänster axel och säger Bra, jag kan om jag vill!)


Ikväll har en kompis varit här och vi satt en stund och pysslade lite, drack te och skrattade. Jag visade henne hur man gör askarna som jag visade er bilder på i går. Det är fantastiskt kul att göra dem. Den jag gjorde visar jag i morgon..


Igår åkte min sambo och mina barn upp till fjällen för en sista skidåkning den här säsongen. Själv är jag hemma och jobbar och har lite projekt att göra här i huset. Jag saknar dem väldigt mycket och hade gärna varit med dem där uppe. Jag sparar dock min semester till sommaren eftersom jag känner att jag behöver den då. Eftersom barnen nästan alltid är med mig och inte träffar pappa lika mycket p.g.a hans jobb så tror jag att de får det riktigt härligt tillsammans. Idag när dottern ringde så snöade det jättemycket och var +1. Hon var glad för då blir det bra skidåkning, sa hon. Här har det varit fint väder +13 och sol.

Imorgon blir det att cykla till jobbet igen....hoppas inte att det regnar. Det blir även en  ny Färgutmaning...ROSA!! och jag ska visa er mina nya Vårtecken.



Ha det gott de få minuter som är kvar av den här söndagen!
Min älskade sambo och mina goaste ungar.....jag älskar er!


Kramelikram Veronica



6 kommentarer:

  1. Hej
    Vilka härliga bilder, dessa på väg..........
    Denna vecka innebär väl lite pyssel för dig nu när du är själv?????????

    Det där med att vara själv brukar vara skönt en dag, sen saknar man dom som bara den..............
    men det är nyttigt att vara ifrån varandra............
    Ha nu en bra vecka
    Kram

    //anneli

    SvaraRadera
  2. Hej! Har precis hittat hit via fotoutmaningen. Vilka fina bilder, jag gillar den sista bilden med spindeln även om jag inte gillar spindlar... Vilka fina kort du gör! /Maria

    SvaraRadera
  3. Hej hopp! Härliga foton i "PÅ VÄG"... Tack för en trevlig söndagkväll, det får vi snart göra om! :-) Hoppas du får en härlig vecka och hinner med så där precis lagom mycket med saker innan familjen är hemma igen. Städa inte för mycket utan gör lite annat oxå!! ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Snygga bilder till PÅ VÄG-temat :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej Veronika. Tack för dina tips. Visst har de kommit fram men jag har inte hunnit testa ännu. Fina tolkningar av vårt tema. Kul att du hänger på. I kväll kommer ett nytt.
    Jag har ju inte hängt med från början och som handbolls intresserad undrar jag då
    Tränar dina barn eller är det ett eget intresse sedan barnsben. Båda mina killar är ju inbitna.
    Kram Kristina.
    Ps underbara askar.

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig utmaning och så underbara foton...det är alltid så roligt och lärorikt att kika in till dig :) Jag ser också att du varit mycket flitig minsann, så mycket fint du skapat. Det var skoj att träffa dig på träffen med, hoppas att jag nästa gång får chansen att prata lite med dig också... Ha en fin vecka!!! Kramizar

    SvaraRadera