Sidor

tisdag 20 mars 2012

Härliga dofter och scrappad låda!

Vilar halsen genom att vara tyst. Ganska svårt för en som alltid tjattrar men det går bra eftersom det bara är sonen och jag hemma. Han pysslar med sina läxor och jag pysslar med annat. Eftersom jag fortfarande är hemma så måste jag ju hitta på någonting att göra. Idag har det spridit sig härliga dofter i köket.






Andas in kaffebönorna.....kanelstängerna,....lavendelblommorna.....anisblommorna och nejlikorna.

Underbara dofter samlade på köksbordet!!




Jag har gjort doftpåsar till mitt jobb. Vill att barnen ska få använda alla sina sinnen och lukten är ju ett av dem.  Jag valde att använda svart tyg och svart band.





Nu får vi se vad de små liven säger och gör när jag tar med dem till jobbet. Vet att ingen är allergisk., så det är helt ok med alla dofterna. Jag ska ta och göra några påsar till mig själv oxå. Tänkte hänga upp dem inne på toaletterna. Härligt med lite god doft på ett sånt ställe......hahaha. Men det får bli en annan dag.



Sedan har jag städat lite i pysselhörnan. Det såg rent ut sagt för tråkigt ut där.....grejer överallt.  Passade på att göra en kortlåda till mina färdiga kort.




Tog bilden ute eftersom det gav färgerna mer rättvisa. Ibland blir det jättefina kort med kameran med klara färger och ibland kan jag bli helt tokig när jag håller på. Då blir skärpan kass och jag funderar på att köpa en ny. Någon som kan tipsa om en bra kamera som inte är alltför dyr att köpa?




Nu ska jag ta och förhöra sonen på engelskan. Jaja....han ska skriva ord och jag ska INTE prata så mycket! Ikväll slinker jag nog ner i soffan och slökollar på nåt tv- program. Vad brukar ni titta på?


Ha det bäst!

Kramelikram Veronica






7 kommentarer:

  1. Vad flitig du är ........kortlådan är jättefin nu fick jag lite inspiration tack så mycket .............

    Krya på dig

    Kram

    //anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt att få lite ordning omkring sig!:) Lådan var jätte fin.
    Här försöker jag ta ett rum i taget och gör en storstädning efter vårt hallprojekt. Mycket saker plockas ner och bort och jag bara njuter av rena, fria ytor!:)
    Kul med doftpåsar också. Finns ju så mycket man kan göra i vårt jobb. Gäller bara att hitta tiden, för jag är inte så förtjust i att ta min fritid till att göra saker till jobbet.
    Krya på er!
    Kram

    SvaraRadera
  3. vilka fina grejer du fixat ihop! kortlådan är underbar! kram från oss! / emelie och elin

    SvaraRadera
  4. Bra idé med luktpåsar. Sånt gillar barn. Du kan också göra känselpåsar. Lägg i en sak som de ska avslöja utan att se. Lådan var ju jättebra. Smart. Hoppas du kryar på dig snart. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Kul med luktpåsar till barnen... Inte bra att du är sjuk igen...:( hoppas du snart kryar på dig!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Härligt!! Lite avundsjuk blir jag på alla vårlökar...
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Vilka fina påsar du har gjort till barnen, säkert spännande och uppskattat. Din kortlåda är jättefin, det skulle jag också behöva fixa till en.
    Krya på dig!
    kram Eva

    SvaraRadera